Οι Έλληνες καταναλωτές «κόβουν» την ταβέρνα και το ρίχνουν στο ντελίβερι

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι Έλληνες καταναλωτές “κόβουν” την ταβέρνα και το ρίχνουν στο delivery. Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος”, το delivery έχει αυξηθεί περίπου κατά 10% σε σχέση με το 2022, ενώ η κίνηση στα καταστήματα το πρώτο εξάμηνο του 2023 έχει μειωθεί κατά 35,8% σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου της εστίασης.

«Το πρώτο πράγμα που κόβει ο κόσμος όταν ζορίζεται οικονομικά είναι η  ψυχαγωγία. Στη Θεσσαλονίκη και τις γύρω περιοχές οι επισκέψεις των πελατών έχουν περιοριστεί κατά 15% – 20%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει και το 70%. Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα που δείχνει ότι η εστίαση αντιμετωπίζει προβλήματα είναι ότι γεγονός ότι τα μαγαζιά αλλάζουν συνέχεια χέρια» αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και Καφέ-μπαρ Θεσσαλονίκης, Γιάννης Φιλοκώστας.

Ποια είναι η εικόνα στην Αθήνα
Αντίστοιχη εικόνα επικρατεί και στην Αθήνα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης  Εστιατορίων Αττικής, Γιάννη Δαβερώνη, δηλώνουν μόνο οι  τουριστικές περιοχές όπως το κέντρο της Αθήνας όπως και το παραλιακό μέτωπο.

«Μέχρι να ξεσπάσει η παγκόσμια  υγειονομική κρίση το 2020, υπήρχε μια ροή, υπήρχε κόσμος στα μαγαζιά μας. Από την πανδημία και μετά  άρχισε να δουλεύει πολύ το delivery και συνεχίζει  να δουλεύει με τους ίδιους ρυθμούς» επισημαίνει στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” o κ. Δαβερώνης, προσθέτοντας ότι τα εστιατόρια πλέον έχουν κόσμο μόνο τα Σαββατοκύριακα. Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Σωματείου Ψητοπωλών Αττικής, Ανδρέας Ανδριανάκης δηλώνει ότι πέρα από τον Σεπτέμβριο που τo delivery παρουσιάζει παραδοσιακά  μια μικρή κάμψη λόγω των αυξημένων εξόδων, οι παραγγελίες κινούνται παραπάνω από ικανοποιητικά  με αυξητικούς ρυθμούς.

Έρχονται νέες αυξήσεις στα πιτόγυρα
Ωστόσο οι εκπρόσωπο της εστίασης, εκτιμούν ότι το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουν σε νέες ανατιμήσεις κυρίως  λόγω της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών. Ενδεικτική της κατάστασης είναι η έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, το πρώτο εξάμηνο του 2023 καταγράφηκε μαζική αύξηση των τιμών στην εστίαση σε πάνω από το 50% των επιχειρήσεων όταν το αντίστοιχο ποσοστό το πρώτο εξάμηνο  του 2021 ήταν μόλις 4,4%.

«Αυτή τη στιγμή το πιτόγυρο πωλείται  κατά μέσο όρο στα 3,20 ευρώ με 3,30 ευρώ, ενώ το απλό σουβλάκι στα 2 ευρώ. Το ελαιόλαδο έχει φτάσει στο Θεό, το ψωμί  έχει ανέβει και θα αυξηθεί και άλλο, το ηλιέλαιο από ό,τι πληροφορούμαστε θα ακριβύνει. Νομίζω ότι είναι αναπόφευκτο να αυξήσουμε τις τιμές μας » εξηγεί ο κ. Ανδριανάκης. Ωστόσο εκτιμά πως οι αυξήσεις θα είναι πολύ μικρές  της τάξεως του 0,10 ευρώ για να συνεχίσει ο κόσμος να παραγγέλνει και να καταναλώνει.

«Αν κάποιοι αποφασίσουν μεγαλύτερες ανατιμήσεις, 0,20-0,30 ευρώ στα πιτόγυρα, τότε θα έχουν απώλειες στην κατανάλωση» συμπληρώνει. Σύμφωνα με τον κ. Καββαθά πέρα από το ενεργειακό κόστος, τις αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών, τα υψηλά ενοίκια αλλά και το αυξημένο μισθολογικό κόστος το μεγαλύτερο πρόβλημα  που αντιμετωπίζουν οι εστιάτορες είναι ότι κάθε ημέρα έρχονται αντιμέτωποι με διαφορετικές τιμές.

«Τη μία μέρα αγοράζουμε τη φέτα 13 ευρώ και μετά από 1 εβδομάδα μπορεί να την πάρουμε 15 ευρώ» επισημαίνει.

πηγη

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.