Μώμος ο Πατρεύς: 14 ερασιτεχνικές ομάδες άνοιξαν το χορό της σάτιρας στο Πατρινό Καρναβάλι

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

14 ερασιτεχνικές ομάδες, ακόμα κι από Βρυξέλλες ανέδειξαν τη Σάτιρα στο Πατρινό Καρναβάλι.

Την πρώτη μέρα του Φεστιβάλ , στο πλαίσιο του Αφιερώματος στη σάτιρα και τους ανθρώπους που την υπηρετούν παίχτηκαν 3 θεατρικά δρώμενα.

α. Η ζακυνθινή «Ομιλία» του Νίκου Γουσέτη  «Ίλιον» – Τρωικός Πόλεμος, που γράφτηκε το 2023 (διάρκειας 1 ώρας) από το Θεατρικό Εργαστήρι Ενηλίκων Πολυφωνικής Πάτρας (2005)

β. Το σατυρικό νούμερο «Ο συνταξιούχος» του Λάκη Λαζόπουλου. από την μετεπιθεώρηση «Ήταν ένα μικρό καράβι» του 1995, από τον Θεατρικό Όμιλο «Γ. Σουρής» Ερμούπολης Σύρου (1979) (διάρκεια 15 λεπτά)

γ. Το σατιρικό μονόπρακτο  «Μια βλάχα στην Αθήνα», αγνώστου συγγραφέως, από την Θεατρική Ομάδα Δήμου Ήλιδας «ΕρασιΤΕΧΝΕΣ» (2014) (διάρκεια 15 λεπτά)

2o_vraveio_koinoy.ilion_.jpg

ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ

Στο θέατρο παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Πατρέων Κ. Πελετίδης, οι αντιδήμαρχοι Π. Πετρόπουλος, Α. Αγγελής, Α. Τογιοπούλου, Μ. Αναστασίου ο αντιπρόεδρος της ΚΕΔΗΠ Π. Σκούρας, οι δημοτικοί σύμβουλοι Δ. Δημησιάνος, Α. Αγγελακοπούλου, Α. Καλλιμάνη, μέρος του Δ.Σ της Πολυφωνικής Πάτρας με τον διευθυντή της Σ. Σολωμό και πλήθος κόσμου.    ,

Οι παρουσιαστές (μέλη του «Ρεφενέ»), ο «Εξερευνητής»/Λευτέρης Σπετσιέρης και η «Μελισσούλα» Χρύσλα Μελλά έκαναν αρχικά μια σύντομη αναφορά στον Μώμο, τη δευτερεύουσα θεότητα της ελληνικής μυθολογίας, όσο και στον Ηλία Συνοδινό, σατιρικό πατρινό συγγραφέα την περίοδο 1875-1900, που «δάνεισε» το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο για την ονομασία του Φεστιβάλ.  Ακόμα, περιέγραψαν την βασική ιδέα του «Μώμου», την σύμπραξη δηλαδή –κάθε χρόνο- 11 θεατρικών ομάδων για την παρουσίαση μιας σατιρικής σπονδυλωτής παράστασης. Φέτος μάλιστα, ανάμεσα στις φιλοξενούμενες ομάδες, ανακοινώθηκε ‘ότι ήρθε στη Πάτρα το «Ελληνικό Θεατρικό Εργαστήρι» από τις Βρυξέλλες για να διαγωνιστεί!

Στη συνέχεια ο δήμαρχος κ Κ. Πελετίδης εξήρε τις προσπάθειες των ερασιτεχνών, καλωσόρισε τις φιλοξενούμενες ομάδες κι απέδωσε τα εύσημα στο Ε.Σ.Π. «Ρεφενέ» για την αρτιότητα της διοργάνωσης. Κήρυξε την έναρξη του φεστιβάλ και κάθισε μέχρι τέλους του Αφιερώματος, χαιρετώντας με ενθουσιασμό τους ερασιτέχνες ηθοποιούς μετά το τέλος της παράστασης τόσο στο προσκήνιο όσο και στα παρασκήνια.

Το Θεατρικό Εργαστήρι Ενηλίκων Πολυφωνικής Πάτρας  μάγεψε με την ζακυνθινή «Ομιλία» του Ν. Γουσέτη, τα εξαιρετικά κοστούμια, τη ζωντανή μουσική & το τραγούδι επί σκηνής, τις πειστικές ερμηνείες των νεαρών ηθοποιών, τη επιβλητική παρουσία του Χορού, κι όλα κάτω από την σκηνοθετική καθοδήγηση της Αθηνάς Καλλιμάνη. Μετά το πέρας της βραδιάς, που δόθηκε δείπνο προς τιμήν των προσκεκλημένων στο ξενοδοχείο «Άδωνις», η ομάδα της Λέρου ζήτησε από τη Κα Καλλιμάνη το κείμενο του έργου, για να το μελετήσει.

ekfonites.jpg

Ο Γιάννης Δεσύπρης από τον Θεατρικό Όμιλο «Γ. Σουρής» Ερμούπολης Σύρου μας θύμισε ένα παλιό επιθεωρησιακό νούμερο του Λ. Λαζόπουλου για τους συνταξιούχους, που… θα σώσουν την Ελλάδα. Η σκηνοθεσία του ιδίου (Γ. Δεσύπρη) ανέδειξε τα οικονομικά αδιέξοδα του νεοέλληνα με τον καλύτερο τρόπο και συγκίνησε το κοινό. Τέλος η Θεατρική Ομάδα Δήμου Ήλιδας «ΕρασιΤΕΧΝΕΣ» παρουσίασε ένα κείμενο του Χ. Ρώμα από την δεκαετία του 1990, που σατίριζε την τότε κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη κι όμως, οι δυο κυρίες που το ερμήνευσαν, μας μετέφεραν κυριολεκτικά στο σήμερα κι αυτό είναι επιτυχία της σκηνοθεσίας των Χάρη Κότσιφα- Ελένη Σκορδίλη!

Αναμνηστικά στους πρωταγωνιστές, μοίρασαν: ο Δήμαρχος Πατρέων, Κ. Πελετίδης, ο αντιδήμαρχος πολιτισμού Α. Αγγελής και ο αντιπρόεδρος  της ΚΕΔΗΠ  Π. Σκούρας.

Στο τέλος της παράστασης πολύς κόσμος ανέβηκε στη σκηνή, να συγχαρεί τους ερασιτέχνες και των 3 ομάδων για το θέαμα που παρουσίασαν και  για αυτό παρατάθηκε αρκετά η αποχώρηση από το θέατρο.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.