Πρώτη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι στη F1, η McLaren τα θαλάσσωσε με τους οδηγούς της παρά το θριαμβευτικό 1-2

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο Όσκαρ Πιάστρι έφτασε στην πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1 σε ένα επειδοσιακό, απρόβλεπτο και άκρως ενδιαφέρον GP Ουγγαρίας, που εξελίχθηκε με τρόπο που δεν επέτρεψε στη McLaren να πανηγυρίσει όπως θα ήθελε το πρώτο της 1-2 μετά το 1999 καθώς τον Αυστραλό ακολούθησε στο γραμμή του τερματισμού ο Λάντο Νόρις.

Ο Πιάστρι πήρε την πρωτοπορία από τον Νόρις στην εκκίνηση και στα φρένα της πρώτης στροφής, άνοιξε διαφορά 4” από τον Άγγλο ομόλογό του που ακολουθούσε με την έτερη MCL38, την κράτησε μετά τα πρώτα πιτ-στοπς, αλλά στη δεύτερη αλλαγή ελαστικών η McLaren τα θαλάσσωσε.

Η αγγλική ομάδα κάλεσε πρώτον στα πιτς τον Νόρις, σκεφτόμενη ότι με αυτό τον τρόπο έπρεπε να καλυφθεί από το undercut του Χάμιλτον που είχε κάνει το δεύτερό του πιτ-στοπ λίγο νωρίτερα. Όμως, με αυτό τον τρόπο ο Νόρις έκανε ο ίδιος το undercut στον Πιάστρι, και έτσι ο Άγγλος ανέβηκε στην πρωτοπορία του αγώνα μετά το δεύτερο πιτ-στοπ του Αυστραλού.

Η McLaren θέλησε να αποκαταστήσει την αδικία που έκανε στον ίδιο της τον εαυτό -σε έναν αγώνα που η αγγλική ομάδα απλώς δεν είχε αντίπαλο- και ζήτησε από τον Νόρις να παραχωρήσει ξανά την πρωτοπορία στον Πιάστρι. Ο Νόρις όχι μόνο δεν το έκανε, αλλά πίεζε κιόλας αυξάνοντας την διαφορά του από τον Αυστραλό πάνω από τα 5,0 δευτερόλεπτα.

Οι εκκλήσεις της ομάδας στον Νόρις ήταν επανειλημμένες, και εντέλει ο νεαρός Άγγλος αποφάσισε να φρενάρει στην ευθεία τρεις γύρους πριν το τέλος, υπακούοντας εντέλει στις εντολές της ομάδας και αποδίδοντας πίσω την πρώτη θέση στον Πιάστρι.

Εντέλει, με όλη αυτή η ιστορία η McLaren αδίκησε τόσο τον εαυτό της όσο και τον Πιάστρι: δεν άξιζε να κερδίσει με αυτό τον τρόπο η McLaren το πρώτο της 1-2 μετά το 1999, ούτε και ο Αυστραλός την πρώτη του νίκη σε GP της Formula 1.

Όμως, αυτή δεν ήταν η μοναδική πράξη του δράματος στο τελείωμα του αγώνα. Ο Μαξ Φερστάπεν, που είχε πέσει στην 5η θέση με τη λανθασμένη στρατηγική του overcut, πέρασε τον Σαρλ Λεκλέρ (που νωρίτερα του είχε κάνει το undercut στο δεύτερο πιτ-στοπ) και προσπαθώντας να κάνει το ίδιο συγκρούστηκε με τον Λιούις Χάμιλτον.

Σε ένα επεισόδιο που επανέφερε μνήμες από το 2021, ο Φερστάπεν βούτηξε στα φρένα της πρώτης στροφής, μπλόκαρε βίαια του τροχούς του και η RB20 γλίστρησε ανεξέλεγκτη προς την έξοδο διαφυγής. Όμως, γλιστρώντας η ουρά της ήρθε σε επαφή με τον εμπρός δεξί τροχό της Mercedes του Χάμιλτον, με αποτέλεσμα η Red Bull να σηκωθεί με όλο το πίσω μέρος της από το έδαφος. Ο Ολλανδός κατάφερε να συνεχίσει, αλλά έχοντας πλέον πέσει πίσω και από τον Λεκλέρ.

Το GP Ουγγαρίας με μια ματιά

  • Όλοι οι πρωτοπόροι εκκίνησαν με τη μέση γόμα.
  • Ο Πιάστρι πήρε την πρωτοπορία από τον κάτοχο της πολ ποζίσιον Νόρις στην πρώτη στροφή.
  • Στην ίδια στροφή ο Φερστάπεν ανοίχτηκε εκτός πίστας και πέρασε επίσης τον Νόρις για τη 2η θέση, αλλά την έδωσε πίσω στον Νόρις σύντομα υπό το φόβο ποινής.
  • Στο πρώτο πιτ-στοπ ο Χάμιλτον έκανε το undercut στον Φερστάπεν και τον πέρασε για την 3η θέση. Οι Πιάτρι-Νόρις έμειναν άνετα στις δύο πρώτες θέσεις.
  • Ο Φερστάπεν μπήκε πιο αργά από όλους για το πρώτο πιτ-στοπ του, αλλά με την πιο φρέσκια γόμα δεν κατάφερε να περάσει τον Χάμιλτον. Το overcut που επιχείρησε δεν δούλεψε σήμερα.
  • Στο ρυθμός του Χάμιλτον ανάγκασε τη McLaren να καλέσει πρώτο τον Νόρις για το δεύτερο πιτ-στοπ.
  • Με τον τρόπο αυτό ο Νόρις έκανε το undercut στον Πιάστρι (αφού ένα μικρό λάθος του Αυστραλού είχε κλείσει τη διαφορά τους στα 1,7” νωρίτερα) και ο Άγγλος πέρασε στην κορυφή του αγώνα.
  • Μετά το δεύτερό του πιτ-στοπ ο Πιάστρι βγήκε από τον Νόρις, και η διαφορά του Άγγλου από τον Αυστραλό άρχισε να αυξάνεται.
  • Η McLaren προσπάθησε να διορθώσει την αδικία με επανειλλημμένες εντολές στον Νόρις να δώσει την πρωτοπορία στον Πιάστρι, κάτι που εντέλει ο Άγγλος έκανε στον 67ο από τους 70 γύρους.
  • Ο Φερστάπεν επίσης μπήκε πιο αργά από όλους για το 2ο πιτ-στοπ του, λέγοντας εκνευρισμένος ότι “με γ*** με τη στρατηγική και προσπαθώ να σώσω ό,τι σώζεται”.
  • Ο Ολλανδός, με πολύ πιο φρέσκια και πιο μαλακή (μέση) γόμα πέρασε με άνεση τον Λεκλέρ, αλλά στην προσπάθειά του να περάσει τον Χάμιλτον 7 γύρους πριν το τέλος, οι δύο συγκρούστηκαν.
  • Ο Χάμιλτον συνέχισε για το 200ό βάθρο της καριέρας του, ενώ ο Φερστάπεν έπεσε πίσω από τον Λεκλέρ, στην 5η θέση.

“Όσο πιο πολύ καθυστερείς [την εντολή της ομάδας στον οδηγό] τόσο πιο νευρικός γίνεσαι. Αλλά η ομάδα εκτέλεσε καλά τον αγώνα, ήταν η σωστή απόφαση, έβαλα τον εαυτό μου στη σωστή θέση στην εκκίνηση”, συμπλήρωσε ο Όσκαρ.

Παρότι ο Πιάστρι άξιζε απόλυτα αυτή την πρώτη του νίκη σε GP (μετά τη νίκη του στο περσινό Sprint του Κατάρ), την έκανε και ο ίδιος λίγο δύσκολη με μια έξοδό του από την πίστα που του κόστισε 2,0” και επέτρεψε στον Νόρις να τον πλησιάσει στα 1,7”, πριν το δεύτερο πιτ-στοπ τους.

Παρότι μετά έλεγξε τη διαφορά του στην κορυφή από τον Άγγλο, δεν ανησύχησε όταν ο Νόρις του έκανε το undercut χάρη στις διαβεβαιώσεις της ομάδας ότι θα διόρθωνε την αδικία αυτή δίνοντας την εντολή στον Νόρις να παραχωρήσει την 1η θέση πίσω στον Πιάστρι.

Ο Άγγλος πήρε την πρωτοπορία στον 47ο γύρο, που έκανε ο Πιάστρι τη δεύτερή του αλλαγή ελαστικών, αλλά για 20 διαδοχικούς γύρους ο Νόρις πίεζε τα ελαστικά του και αύξανε τη διαφορά του στην κορυφή υπό την αγωνία των μελών της ομάδας του.

Εντέλει, η αντίσταση του Νόρις κάμφθηκε, και επιβράδυνε απότομα στην ευθεία στον 48ο γύρο για να αφήσει τον Πιάστρι να περάσει.

Στη μάχη της τρίτης θέσης, οι Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον ενεπλάκησαν σε ένα στρατηγικό παιχνίδι το οποίο εντέλει κέρδισε ο Άγγλος με δύο undercut, παρότι η Mercedes W15 δεν έδειχνε να είχε σήμερα την απόλυτη ταχύτητα της Red Bull RB20.

Ο Ολλανδός και η RBR αποφάσισαν στο πρώτο πιτ-στοπ να πάνε για το overcut, και στο δεύτερο έμειναν πιστοί σε αυτό το πλάνο – αλλά εντέλει αυτό δεν δούλεψε. Έτσι, από την τρίτη θέση στους πρώτους γύρους, ο πρωταθλητής έπεσε στην 5η μετά το δεύτερο πιτ-στοπ.

Κατάφερε με τα πιο φρέσκα ελαστικά του και το DRS να περάσει τον Λεκλέρ, αλλά φτάνοντας ξανά στην ουρά της Mercedes του Χάμιλτον έκανε μια πολύ τολμηρή κίνηση στα φρένα της στροφής 1. Η RB20 ακούμπησε με τον πίσω αριστερό τροχό της στον εμπρός δεξί της Mercedes, η ουρά της πρώτης σηκώθηκε στον αέρα και ο Φερστάπεν βγήκε μοιραία στην έξοδο διαφυγής – χάνοντας έτσι όχι μόνο την 3η, αλλά και την 4η θέση από τον Λεκλέρ.

Προς το τέλος μάλιστα ο Μαξ δέχθηκε και την πίεση του Κάρλος Σάινθ με την έτερη Ferrari, αλλά σε αμύνθηκε με επιτυχία. Εκκινώντας από την 16η θέση ο Σέρτζιο Πέρεζ έφτασε έως την 7η στον τερματισμό, κρατώντας πίσω του τον Τζορτζ Ράσελ που είχε εκκινήσει 17ος. Και οι δύο είχαν στο πρώτο stint την εναλλακτική στρατηγική της σκληρής γόμας.

Το επόμενο, 14ο φετινό GP της Formula 1, έρχεται το αμέσως επόμενο τριήμερο (26-28 Ιουλίου) στο Σπα του Βελγίου, το τελευταίο πριν τις διακοπές ενός μήνα της Formula 1.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.