Ο Φερστάπεν κέρδισε τη βροχή, τα οχήματα ασφαλείας και τη στρατηγική στο Μόντρεαλ για να γυρίσει στις νίκες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Όπως είχε κάνει ο Λάντο Νόρις στο Μαϊάμι για να κερδίσει τον Μαξ Φερστάπεν, έτσι και ο Ολλανδός απόψε στο GP Καναδά ευτύχησε να έχει το χρονισμό της εισόδου του οχήματος ασφαλείας στην πίστα με το μέρος του -αλλά και μετέπειτα τον ανώτερο ρυθμό του αγώνα- για να κερδίσει με τον ίδιο τρόπο τον Άγγλο της McLaren, στον 9ο φετινό αγώνα της Formula 1.

Ο πρωταθλητής είχε χάσει την πρωτοπορία από τον Νόρις αλλά τον πέρασε ξανά στο πρώτο πιτ-στοπ, στον 27ο από τους 70 γύρους, και έκτοτε δεν έπεσε ξανά από την πρώτη θέση. Σε μια στρατηγική και απρόβλεπτη μάχη πίσω του, ο Νόρις αμύνθηκε στο τέλος από τους Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον της Mercedes, καθώς ο έτερος οδηγός της McLaren Όσκαρ Πιάστρι και ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin έκλεισαν την πρώτη εξάδα.

Το GP Καναδά με μια ματιά

Η έντονη βροχή πριν τον αγώνα άφησε την πίστα με πολύ νερό για την εκκίνηση, και όλοι (πλην των Haas) εκκίνησαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής.
Στην εκκίνηση ο Ράσελ κράτησε την πρωτοπορία από τους Φερστάπεν και Νόρις.
Καθώς η πίστα στέγνωνε οι οδηγοί έμεναν με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά, και μετά τον 20ό γύρο ο Νόρις πέρασε πρώτα τον Φερστάπεν και έπειτα τον Ράσελ για να ανέβει στην κορυφή.
Στον 26ο γύρο το (ελαφρύ) ατύχημα του Σέρτζεαντ με τη Williams έβγαλε στην πίστα το όχημα ασφαλείας.
Ο Νόρις μολις είχε περάσει την είσοδο των πιτς και δεν πρόλαβε να μπει υπό το όχημα ασφαλείας, αλλά το έκαναν οι Ράσελ και Φερστάπεν.
Ο Φερστάπεν πέρασε τον Ράσελ στα πιτς, και όταν ο Νόρις μπήκε για να βάλει κι εκείνος ένα νέο σετ ελαστικών, επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Φερστάπεν και τον Ράσελ.
Όλοι σε αυτά τα πιτ-στοπς έβαλαν φρέσκα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, για τη βροχή που περίμεναν -και ήρθε- στον 33ο γύρο.
Η πίστα στέγνωσε ξανά, και στον 45ο γύρο οι Χάμιλτον, Πιάστρι ήταν οι πρώτοι από τους πρωτοπόρους που έβαλαν σλικς.
Ακολούθησαν στον 40ο γύρο για σλικς οι Φερστάπεν, Ράσελ, αλλά ο Νόρις περίμενε τον 48ο γύρο για να το κάνει.
Στον 53ο γύρο ο Κάρλος Σάινθ είχε τετ-α-κε, παρέσυρε τη Williams του Άλμπον και το όχημα ασφαλείας επέστρεψε.
Μόνο οι Ράσελ, Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία για να κάνουν και τρίτο πιτ-στοπ. Με πιο φρέσκια γόμα, στο τέλος, κατάφεραν να περάσουν τον Πιάστρι.
Στο τέλος η Mercedes έδωσε την άδεια στους δύο οδηγούς της να μονομαχήσουν, και ο Ράσελ πέρασε τον Χάμιλτον (από τον οποίο είχε χάσει τη θέση του νωρίτερα στα πιτς).
Ο Σαρλ Λεκλέρ εγκατέλειψε μετά από πολλά προβλήματα με τη μονάδα ισχύος της Ferrari, και ο Κάρλος Σάινθ μετά τη σύγκρουση με τον Άλμπον.
FORMULA 1
GP Καναδά 2024, Αποτελέσματα FORMULA 1
Μετά τη σημερινή εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρ, ο Φερστάπεν με τη νίκη του αύξησε τη διαφορά του από τον Μονεγάσκο στην κορυφή της βαθμολογίας στους 56 βαθμούς (194 έναντι 138), ενώ ακολουθεί 7 βαθμούς πιο πίσω (στους 131) ο Νόρις. Αντίστοιχα, η Red Bull έχει τώρα προβάδισμα 49 βαθμών (301 έναντι 252 β.) από τη Ferrari στην κορυφή των κατασκευαστών, ενώ η τρίτη McLaren είναι στους 212 βαθμούς.

“Ναι, ήταν αρκετά τρελός αγώνας και έπρεπε να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις”, είπε στο τέλος ο Φερστάπεν. “Μείναμε ψύχραιμοι, μπήκαμε στα πιτς τις σωστές στιγμές, και το όχημα ασφαλείας δούλεψε καλά για εμάς. Μετά από αυτό ελέγξαμε τις διαφορές. [Οι McLaren και Mercedes] ήταν στη μάχη μαζί μας σε διαφορετικά σημεία επίσης, οπότε ήταν πολύ διασκεδαστικός αγώνας”.

Στην εκκίνηση -με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά- ο Φερστάπεν δεν κατάφερε να περάσει τον Ράσελ, και σύντομα έμεινε 2,0” πίσω από τον Άγγλο. Όταν η ιδανική γραμμή της πίστας άρχισε να στεγνώνει, ο τρίτος Νόρις ανέβασε το ρυθμό του -έχοντας σε εκείνο το σημείο τον ταχύτερο ρυθμό βάσει της διαχείρισης των ελαστικών του- και στον 20ό και 21ο γύρο πέρασε διαδοχικά τους Φερστάπεν και Ράσελ αντίστοιχα.

Τότε ο Νόρις άρχιζε να χτίζει τη διαφορά του στην κορυφή με κατακλυσμιαίο ρυθμό 2” στο γύρο, την έφτασε κοντά στα 10”, αλλά η διαφορά του γκρεμίστηκε από το όχημα ασφαλείας για τη Williams του Σάρτζεαντ που έμεινε ακινητοποιημένη μετά την πρόσκρουση του Αμερικανού στον τοίχο της στροφής 5.

Όμως, το όχημα ασφαλείας μπήκε στην πίστα αφότου ο Νόρις είχε περάσει την είσοδο των πιτς. Οι Φερστάπεν, Ράσελ το εκμεταλλεύτηκαν, μπήκαν για ένα φρέσκο σετ ενδιάμεσων βρόχινων ελαστικών (καθώς αναμενόταν να βρέξει, στον 33ο γύρο), ενώ ο Νόρις έχανε χρόνο για έναν ολόκληρο γύρο με τη φθαρμένη του γόμα πριν μπει και αυτός για την αλλαγή σε ένα νέο σετ.

Έτσι, ο Νόρις επέστρεψε από το πιτ-στοπ του στην 3η θέση, και όταν ήρθε η βροχή τίποτα δεν άλλαξε στην κορυφή διότι όλοι είχαν ήδη βάλει τα φρέσκα, ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά τους. Ο Φερστάπν κατάφερε, στο σημείο εκείνο, να κρατά τη διαφορά του στα 3,0” από τους Ράσελ και Νόρις στη βροχερή άσφαλτο.

Η βροχή σταμάτησε γρήγορα, και στον 42ο γύρο ο Πιέρ Γκασλί της Alpine ήταν ο πρώτος που ρίσκαρε βάζοντας σλικς. Τον ακολούθησαν τρεις γύρους αργότερα οι Χάμιλτον και Πιάστρι, και έναν γύρο μετά οι Φερστάπεν και Ράσελ, για τη μέση γόμα για στεγνό (και σκληρή, στην περίπτωση του Ράσελ).

Ο Νόρις επέλεξε να μείνει στην πίστα για άλλους δύο γύρους με την αρκετά φθαρμένη ενδιάμεση βρόχινη γόμα του, πίεσε σθεναρά για να φτιάξει αρκετή διαφορά μέχρι να θερμάνουν οι αντίπαλοί του τα φρέσκα ελαστικά τους στην κρύα άσφαλτο, και μπήκε στα πιτς στον 48 γύρο.

Το πλάνο του δούλεψε, αλλά βγαίνοντας από τα πιτς ήταν δική του σειρά να χάσει χρόνο με τη μηδαμινή πρόσφυση των ελαστικών του, μέχρι να θερμανθούν. Έτσι, με την ουρά της McLaren να γλιστρά όπως σε ένα rallycar, ο Φερστάπεν πέρασε τον Νόρις μετά την επιστροφή του Άγγλου από τα πιτς.

Η Mercedes αποφάσισε να κάνουν και τρίτο πιτ-στοπ οι Ράσελ και Χάμιλτον, με σκοπό με την ανώτερη κατά 10 γύρους πρόσφυση των φρέσκων σλικς να απειλήσουν τις McLaren. Εντέλει πέρασαν μόνο τον Πιάστρι, και στο τέλος μονομάχησαν μεταξύ τους.

Νικητής αυτής της μονομαχίας βγήκε ο Ράσελ, που με τη βοήθεια του DRS πέρασε τον Λιούις στο τελευταίο σικέιν, δύο γύρους πριν το τέλος, για να γίνει εκείνος ο οδηγός που κέρδισε το πρώτο φετινό βάθρο για τη Mercedes.

Ο Πιάστρι δεν απειλήθηκε ποτέ από τον Αλόνσο που έμεινε σε μια μοναδική 6η θέση, ενώ πίσω από τον Ισπανό ακολούθησε ο ομόλογός του στην Aston Martin Λανς Στρολ, και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο που πέτυχε τους πρώτους του φετινούς βαθμούς μετά από μάχη με τις Alpine των Γκασλί και Εστεμπάν Οκόν.

Μετά από το GP του Καναδά, η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για μια σειρά από επτά αγώνες στην ήπειρό μας μέχρι τις αρχές του Σεπτεμβρίου. Ο πρώτος εξ αυτών είναι το GP Ισπανίας, στη Βαρκελώνη στις 21-23 Ιουνίου 2014.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.