Τα κλιματιστικά «έδωσαν» 281 εκατ. ευρώ στο λιανεμπόριο ηλεκτρικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ισχυρή ώθηση προσέφεραν στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών αφενός το πρόγραμμα “Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή” του υπουργείου Περιβάλλοντος αλλά και ο καύσωνας που επικράτησε στη διάρκεια του καλοκαιριού.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί σημαντικά η πώληση κλιματιστικών από όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη κατηγορία λιανικής. Θα θυμίσουμε ότι μέσω του προγράμματος του υπουργείου Περιβάλλοντος εντάχθηκαν σε αυτό επιπλέον 68.122 νοικοκυριά στις αρχές της καλοκαιρινής περιόδου.

Εάν εξετάσει κανείς συνολικά την αγορά στην περίοδο αναφοράς θα δει ότι τόσο από πλευράς τεμαχίων οι πωλήσεις ήταν αυξημένες – κατά 6% από 6.021.971 πέρυσι σε 6.380.851 φέτος – όσο και από πλευράς τζίρου, ο οποίος αυξήθηκε θεαματικά με ποσοστό ανάπτυξης 25,2% από το 1,11 δισεκατομμύριο ευρώ στο εξάμηνο του 2022 στα 1,39 δισεκατομμύρια ευρώ στο φετινό. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις που κινούνται στην εν λόγω αγορά έβαλαν στο α’ εξάμηνο του 2023 281 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα εν συγκρίσει με το α’ εξάμηνο του 2022.

Κομβικής σημασίας ο ρόλος των κλιματιστικών

Τα στοιχεία της GFK, η οποία μετράει και παρουσιάζει στοιχεία για την εν λόγω αγορά είναι ενδεικτικά της εικόνας και ως προς τις επιμέρους βασικές κατηγορίες, οι οποίες αποτυπώνονται από αυτήν. Στα στοιχεία αυτά αποτυπώνεται ότι τα κλιματιστικά στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου της φετινής χρονιάς, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 86,4% από τα 132.316 τεμάχια πέρυσι στα 246.620 τεμάχια φέτος. Ως προς το τζίρο που συγκέντρωσαν οι επιχειρήσεις από τη διάθεση των κλιματιστικών στο πρώτο εξάμηνο αυξήθηκε κατά 140,8% από τα 75 εκατομμύρια στα 180,7 εκατομμύρια ευρώ. Θα θυμίσουμε πάντως ότι κατά το περσινό καλοκαίρι καθυστέρησε σημαντικά η έναρξη υλοποίηση του “Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή” από το υπουργείο Περιβάλλοντος, γεγονός που ανέστειλε την διάθεση των καταναλωτών για νέες αγορές κλιματιστικών, ψυγείων, καταψυκτών και επομένως είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο οι φετινές πωλήσεις εμφανίζονται να είναι εντονότατα αυξημένες σε σύγκριση με το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου του 2022.

Ισχυρές αποδόσεις και από την κατηγορία μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών

Τα κλιματιστικά ήταν άλλωστε και η κατηγορία που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των καταναλωτών όπως προκύπτει από τα στοιχεία, ενώ ακολούθησαν οι μεγάλες οικιακές συσκευές – ψυγεία, καταψύκτες, πλυντήρια, κουζίνες – με ποσοστό αύξησης πωλήσεων 25,6% στο πρώτο εξάμηνο του έτους έναντι του περσινού και τον αριθμό συσκευών που διατέθηκαν από τις 599.466 το 2022 να φτάνει στις 752.867 στο πρώτο μισό του 2023. Σε επίπεδο τζίρου οι μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές έφεραν στα ταμεία των λιανεμπόρων αύξηση πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά 50% από τα 225,8 εκατομμύρια ευρώ στα 338,7 εκατομμύρια ευρώ.

Με διψήφιο ποσοστό αύξησης των πωλήσεων κατά 13,6% σε τεμάχια κινήθηκε αμέσως μετά η κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών συσκευών. Έτσι, από τις 1,4 εκατομμύρια συσκευές αυτής της κατηγορίας που διατέθηκαν στο α’ εξάμηνο του 2022, στο αντίστοιχο φετινό διατέθηκαν 1,67 εκατομμύρια τεμάχια. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε αξία της κατηγορίας αυτής ενισχύθηκαν κατά 26,7% από τα 90 εκατ. ευρώ στα 114,3 εκατ. ευρώ.

Σε ερώτημα του Capital.gr σε στελέχη της αγοράς εάν και κατά πόσο η περίοδος των εκπτώσεων διαδραμάτισε το δικό της ρόλο στην ενίσχυση και διαμόρφωση των πωλήσεων κατά την περίοδο του καλοκαιριού, επισημαίνουν ότι επί της ουσίας η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρικών υλοποιεί στοχευμένη εμπορική πολιτική με προωθητικές ενέργειες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν εμφανίζει έντονη διαφοροποίηση ή αύξηση των πωλήσεων κατά την περίοδο των επίσημων εκπτώσεων όπως συμβαίνει με άλλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών όπως είναι τα είδη ρουχισμού και υπόδησης.

Προς εξαργύρωση τα τελευταία voucher – Τι συμβαίνει με τους θερμοσίφωνες

Αυτή τη στιγμή τα τελευταία voucher του προγράμματος “Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή” οδηγούνται προς εξαργύρωση, γεγονός που συνεχίζει να ενισχύει την πορεία της αγοράς ακόμα και σε έναν μήνα όπως είναι ο Σεπτέμβριος, ο οποίος λόγω κλίματος δεν “φημίζεται’” ως χρονική περίοδος κατά την οποία οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράσουν κλιματιστικά. Σε ό,τι αφορά το voucher για το νέο πρόγραμμα που τρέχει το υπουργείο Περιβάλλοντος με την ονομασία “Ανακυκλώνω-Αλλάζω θερμοσίφωνα”, πηγές της αγοράς επισημαίνουν ότι υφίσταται ενδιαφέρον από πλευράς αγοραστών, ωστόσο η κίνηση κινείται σε αισθητά χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με το προϋπάρχον πρόγραμμα “Ανακυκλώνω Αλλάζω Συσκευή” για την αντικατάσταση ψυγείων, καταψυκτών και κλιματιστικών.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.