Κυριάκος Πιερρακάκης: «Μέσα στη σχολική χρονιά ξεκινά το ψηφιακό φροντιστήριο»

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Τις μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία, όπως το Ψηφιακό Φροντιστήριο, προαναγγέλλει και περιγράφει σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης. Εχοντας πρόσφατα ξεπεράσει τις εκατό ημέρες από τη μετακόμισή του στο υπουργείο Παιδείας, ο κ. Πιερρακάκης μιλά στο «ΘΕΜΑ» για τη νέα του αποστολή και για όλα τα θέματα της επικαιρότητας. Αποκωδικοποιεί το μήνυμα των αυτοδιοικητικών εκλογών, αναφέρεται στις ομοιότητες μεταξύ ψηφιακού μετασχηματισμού και εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και μας παρουσιάζει την πρώτη μεγάλη αλλαγή στα σχολεία, την Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία. Αναλύει το όραμά του για την Παιδεία και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, θέτει χρονοδιαγράμματα σε συνάρτηση με νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες. Τέλος, δεν αποφεύγει να σχολιάσει τις εξελίξεις στην αξιωματική αντιπολίτευση.

  • Κύριε υπουργέ, πώς κρίνετε το αποτέλεσμα των αυτοδιοικητικών εκλογών; Τελικά, κέρδισε ή έχασε η Αυτοδιοίκηση;

Ολοι θυμόμαστε την πατρότητα της φράσης «κέρδισε η Αυτοδιοίκηση», καθώς επίσης και σε ποια συγκυρία διατυπώθηκε. Στην πραγματικότητα, όμως, η Αυτοδιοίκηση κερδίζει όταν οι δήμαρχοι και οι περιφερειάρχες κάνουν σωστά τη δουλειά τους – και αυτό είναι κάτι το οποίο μπορεί να κριθεί μόνο στην πράξη. Το συνολικό αποτέλεσμα των αυτοδιοικητικών εκλογών αποτυπώνει ότι οι πολίτες εμπιστεύονται την κυβέρνηση και τον Κυριάκο Μητσοτάκη και ζητούν από εμάς ακόμα περισσότερες τομές που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα όλων και τις προοπτικές της χώρας. Εξάλλου, τα πολιτικά συμπεράσματα ως προς τις δυνάμεις κάθε κόμματος νομίζω ότι προέκυψαν την πρώτη Κυριακή, όταν κάθε κόμμα στήριξε τους δικούς του υποψηφίους. Από την πλευρά μας, ως κυβέρνηση είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με όλες ανεξαιρέτως τις διοικήσεις περιφερειών και δήμων, με μόνο στόχο το καλό της χώρας και των τοπικών κοινωνιών. Στο σχέδιό μας για να πάμε την Ελλάδα μπροστά η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει κομβικό ρόλο και θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να πετύχουμε όλοι μαζί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

  • Με δεδομένο ότι την πρώτη Κυριακή η Ν.Δ. κατέγραψε μια μεγάλη νίκη στις περιφέρειες, τι έστρεψε διαφορετικά τη ζυγαριά στον β’ γύρο;

Η Νέα Δημοκρατία βγήκε ενισχυμένη από την πρώτη κάλπη, καθώς επτά περιφερειάρχες που στηρίχθηκαν από τη Νέα Δημοκρατία εξελέγησαν – και μάλιστα, σε αρκετές περιοχές με ποσοστό που ξεπερνά κατά πολύ το 50%. Τη δεύτερη Κυριακή υπήρξε αντισυσπείρωση πολλών δυνάμεων απέναντι σε υποψηφίους, αλλά και υψηλή αποχή, η οποία αναμφίβολα μας προβληματίζει.

Ωστόσο, η εικόνα δείχνει ότι σε τελική ανάλυση 12 από τους 13 περιφερειάρχες στηρίχθηκαν ή/και προέρχονται από τη Νέα Δημοκρατία. Αλλά και σε επίπεδο δήμων, σε σύνολο 332 δημάρχων εξελέγησαν 202 υποψήφιοι που προέρχονται από την παράταξή μας – οκτώ περισσότεροι σε σχέση με τις αυτοδιοικητικές του 2019. Επαναλαμβάνω, όμως, ότι οι εκλογές ανήκουν στο παρελθόν. Πλέον μοναδικοί μας αντίπαλοι είναι τα προβλήματα των πολιτών και στην προσπάθειά μας να δώσουμε αποτελεσματικές λύσεις θέλουμε συμμάχους μας τις διοικήσεις κάθε δήμου και κάθε περιφέρειας.

  • Μετά τις εθνικές εκλογές είχατε επισημάνει ότι η Ν.Δ. πρέπει να παίξει ίσως τον ρόλο της αντιπολίτευσης με συχνά τεστ και στόχο τη βελτίωση και την επιτάχυνση των ρυθμών παραγωγής του κυβερνητικού έργου. Λειτουργεί αυτή η παραδοχή;

Ναι, λειτουργεί. Και η καλύτερη απόδειξη επ’ αυτού είναι ο εντοπισμός, η αναγνώριση και, κυρίως, η διόρθωση αστοχιών. Εξάλλου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κέρδισε την εμπιστοσύνη των πολιτών επειδή υποσχέθηκε μια σωστή κυβέρνηση η οποία θα κάνει και λάθη που θα παραδέχεται και θα διορθώνει με ταχύτητα – και σε αυτή τη δέσμευση προσπαθούμε καθημερινά να ανταποκρινόμαστε. Εχουμε τις πόρτες, τα μάτια και τα αυτιά μας ανοιχτά στην κριτική όλων των πολιτών όχι μόνο γιατί πιστεύουμε ότι μπορούμε διαρκώς να βελτιωνόμαστε, αλλά διότι μόνο μέσα από τη συνεχή βελτίωση των επιδόσεών μας μπορούμε να εξασφαλίσουμε καλύτερη καθημερινότητα και ευρύτερες προοπτικές τόσο για τη χώρα όσο και για κάθε Ελληνίδα και κάθε Ελληνα ξεχωριστά.

  • Ποιος είναι ο κοινός παρονομαστής στο σχέδιο πολιτικής που αναπτύξατε στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τώρα ακολουθείτε στο Παιδείας;

Θα σας έλεγα ότι είναι το σύνθημα «κάθε μέρα και μια μικρή αλλαγή». Ξέρετε, καθώς σε λίγους μήνες συμπληρώνουμε 50 χρόνια από τη Μεταπολίτευση, αυτό που μπορούμε να διαπιστώσουμε είναι ότι δίπλα στις μεγάλες τομές υπήρξαν πολλές μικρές μεταρρυθμίσεις που συνολικά λειτούργησαν πολλαπλασιαστικά, όχι απλώς ως άθροισμα.

Πιστεύω ότι το έργο της προηγούμενης τετραετίας στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αποτελεί ένα καλό παράδειγμα ως προς το πώς πρέπει να προσεγγίζουμε χρόνιες εκκρεμότητες και μεγάλες προκλήσεις: βήμα-βήμα, με συγκροτημένο σχέδιο, δημιουργική σκέψη, με τον πολίτη στο επίκεντρο και με επίγνωση ότι δεν υπάρχει περιθώριο για καθυστερήσεις. Αυτές ήταν οι κατευθυντήριες γραμμές του Κυριάκου Μητσοτάκη και μέσα από την υλοποίησή τους πετύχαμε ένα σημαντικό ψηφιακό άλμα, το οποίο είμαι βέβαιος ότι θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό.

Με την ίδια λογική κινούμαστε στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ο σχεδιασμός που έχουμε ήδη ξεκινήσει να υλοποιούμε προβλέπει αυτονόητα την εφαρμογή μεγάλων μεταρρυθμίσεων και ταυτόχρονα δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στην εκπαιδευτική καθημερινότητα, με στόχο τη διαρκή της αναβάθμιση. Και πιστεύουμε ότι όλες αυτές οι «μικρές» αλλαγές θα οδηγήσουν τελικά σε μια μετρήσιμη και σημαντική βελτίωση των εκπαιδευτικών συνθηκών και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

  • Να περιμένουμε κάποια μεγάλης κλίμακας πρωτοβουλία στα σχολεία το επόμενο διάστημα;

Εχουμε δρομολογήσει την Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία, μια πρωτοβουλία που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει σημαντικά τους μαθητές να βελτιώσουν τις γνώσεις και τις επιδόσεις τους. Πρόκειται για ένα, θα μπορούσαμε να πούμε, «ψηφιακό φροντιστήριο», το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης μαγνητοσκοπημένων και σε ζωντανή μετάδοση μαθημάτων και επιπλέον θα προσφέρει εργαλεία εμβάθυνσης και υποστήριξης.

Αρχικά, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς πρόκειται να δημιουργήσουμε βίντεο με πρότυπες παραδόσεις για όλη την έκταση της ύλης. Ετσι, ένας μαθητής που έχασε λόγω ασθένειας ή απλώς επιθυμεί να επαναλάβει την παράδοση μιας ενότητας, θα μπορεί να ανατρέχει στο σχετικό οπτικοακουστικό υλικό, αλλά και σε επιπλέον βοηθήματα: σημειώσεις, ασκήσεις, πρόσθετο διδακτικό υλικό. Επιπλέον, σε κάθε ενότητα ο μαθητής θα μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να χρησιμοποιήσει το εργαλείο της αυτοαξιολόγησης προκειμένου να επιβεβαιώσει ότι όντως εμπέδωσε το περιεχόμενο του συγκεκριμένου μαθήματος.

Πέρα από την ασύγχρονη εκπαίδευση, θα παρέχεται επιπλέον η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου οι μαθητές που το επιθυμούν να έχουν πρόσθετη υποστήριξη από εκπαιδευτικούς. Και τέλος, η πλατφόρμα της Ψηφιακής Ενισχυτικής Διδασκαλίας θα υποστηρίζει και τη δυνατότητα υποβολής γραπτών ερωτήσεων από τους μαθητές και την απάντησή τους από εκπαιδευτικούς μέσω chat. Η Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία αντανακλά την πρόθεσή μας να αξιοποιήσουμε τόσο την εξοικείωση των παιδιών με τα ψηφιακά μέσα όσο και την πολύτιμη εμπειρία που αποκομίσαμε από την τηλεκπαίδευση. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκουμε να προσφέρουμε προαιρετικά και, αυτονόητα, εντελώς δωρεάν σε κάθε μαθήτρια και κάθε μαθητή ένα επιπλέον εργαλείο υποστήριξης το οποίο «μιλάει τη γλώσσα τους», είναι προσαρμοσμένο στον τρόπο που επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν οι νέοι και ταυτόχρονα πληροί τις εκπαιδευτικές προδιαγραφές.

  • Πότε θα ξεκινήσει η εφαρμογή αυτής της δράσης;

Η πιλοτική λειτουργία θα ξεκινήσει με δύο μαθήματα στην τρέχουσα σχολική χρονιά -προσεγγιστικά, περίπου τον Φεβρουάριο- και στόχος μας είναι στις αρχές του επόμενου έτους να τεθεί σε πλήρη λειτουργία. Μέσα από την πιλοτική λειτουργία επιδιώκουμε τόσο την εξοικείωση των μαθητών με αυτό το νέο εργαλείο διδασκαλίας όσο και την αξιολόγηση και βελτίωση της ίδιας της δράσης.
Για να επιστρέψω στην προηγούμενη ερώτησή σας για τις αναλογίες μεταξύ ψηφιακού μετασχηματισμού και εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, πιστεύουμε ότι και οι πιο μεγάλοι στόχοι υλοποιούνται βήμα-βήμα. Δεν στοχεύουμε σε ένα φαραωνικό έργο, αλλά στη σταδιακή οικοδόμηση και βελτιστοποίησή του μέσα από δοκιμές και προσθήκες.

  • Στη μεγάλη εικόνα του σχολείου τι να περιμένει η σχολική κοινότητα;

Ποιο είναι το όραμά σας και τι ρόλο διαδραματίζουν σε αυτό η απλούστευση και η ψηφιοποίηση διαδικασιών; Θέλουμε να κάνουμε πραγματικότητα στο δικό μας σχολείο όλα εκείνα που εδώ και χρόνια αποτελούν τον κανόνα κάθε προηγμένου εκπαιδευτικού συστήματος. Υπάρχουν στοιχεία που είναι πλέον κοινά αποδεκτό ότι πρέπει να αναπτύσσουν τα σχολεία ως δεξιότητες: η ομαδική δουλειά, η συναίσθηση της ιδιότητας του πολίτη, ο εθελοντισμός είναι μερικά από αυτά. Κυρίως, όμως, θέλουμε να μετατοπίσουμε το βάρος της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την απομνημόνευση στην κριτική σκέψη. Ολα αυτά θέλουμε να είναι τα συστατικά στοιχεία του νέου σχολείου.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.