Η Νέα Υόρκη υποκλίνεται στη Λυδία Κονιόρδου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

«Μια ελληνική τραγωδία για την εποχή μας» γράφει το indypendent.org, ενώ η National Herald σημειώνει: «Ισχυρή Τροία με τη δυναμική Κονιόρδου και το καστ των ηθοποιών που δεν πρέπει να χάσετε».

Η νέα διεθνής παραγωγή της Kαλλιτεχνικής Oμάδας Persona, σε σκηνοθεσία της Αύρας Σιδηροπούλου, έκανε πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη, με μία πολυφυλετική διανομή και τη Λυδία Κονιόρδου στον ρόλο της Εκάβης. Η παράσταση ανέβηκε στο Here Arts Centre στη Νέα Υόρκη στις 11 Μαΐου και θα μείνει ως τις 21 Μαΐου του 2023.

P

Η Τροία σήμερα
Στο τελευταίο έργο της Αμερικανίδας Κάρεν Μαλπέντε, οι χαρακτήρες από τις «Τρωάδες» του Ευριπίδη μας καλούν να αναρωτηθούμε για τις συμφορές που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια και πώς μας επηρέασαν.

Η αρχαία πόλη της Τροίας περιβάλλεται από μύθους εδώ και σχεδόν 3.000 χρόνια – από τότε που ο Όμηρος συνέθεσε την Ιλιάδα, ένα επικό ποίημα για τον πόλεμο μεταξύ των Τρώων και των Ελλήνων που κατέληξε στην καταστροφή της πόλης. Αργότερα, οι Έλληνες θεατρικοί συγγραφείς εμπνεύστηκαν από την ιστορία του Ομήρου, συμπεριλαμβανομένου του Ευριπίδη, ο οποίος έγραψε τις Τρωάδες, οι οποίες δίνουν φωνή σε εκείνους των οποίων οι ζωές καταστράφηκαν από τη σύγκρουση.

Το αν ο Τρωικός Πόλεμος διεξήχθη ποτέ ή οι πρωταγωνιστές του υπήρξαν ποτέ, παραμένει αδύνατο να ειπωθεί. Συνεχίζει όμως να εμπνέει νέες δημιουργίες. Το τελευταίο έργο της Κάρεν Μαλπέντε, Troy Too, τοποθετεί τους χαρακτήρες του Ευριπίδη σε ένα σύγχρονο πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένης της Τρωικής Βασίλισσας Εκάβης, της οποίας η οικογένεια εξοντώθηκε από τους Έλληνες, και της Κασσάνδρας, της Τρωικής πριγκίπισσας που μπορεί να δει το μέλλον αλλά είναι μοιραίο να μην την πιστέψουν ποτέ.

«Οι άνθρωποι θα μάθουν ή θα καταστραφούν»
Το Troy Too είναι μία σύγχρονη σύνθεση δραματικών αποσπασμάτων, τα οποία εστιάζουν στους κινδύνους που απειλούν σήμερα τη ζωή στη γη. Μπορούμε, αναρωτιέται το έργο, να μετριάσουμε την κλιματική αλλαγή καθώς ταυτόχρονα φροντίζουμε για άλλα δεινά της κοινωνίας μας, μεταξύ των οποίων «ο ηλικιακός εξευτελισμός, η ταξική ανισότητα, η COVID-19, οι άστεγοι, η αστυνομική βία, η φτώχεια, ο ρατσισμός και μια σχεδόν συνεχής σειρά οικολογικών απωλειών»;

«Η μη γραμμική δομή του έργου αναδεικνύει τη Λυδία Κονιόρδου, που θεωρείται μια από τις καλύτερες Ελληνίδες ηθοποιούς και η έντονη ερμηνεία της ως Εκάβη είναι γεμάτη από πένθιμη αγωνία. «Οι άνθρωποι θα μάθουν ή θα καταστραφούν», δηλώνει η ίδια. Ο ειλικρινής θρήνος της – για τη Νέα Υόρκη, για τις Ηνωμένες Πολιτείες και για τον κόσμο στο σύνολό του – αναδεικνύει το διακύβευμα της αγνόησης των πολλαπλών κρίσεων που αντιμετωπίζουμε. Πρόκειται για βαρύ υλικό» συνεχίζει το indypendent.org.

Επιπλέον, ενσωματώνοντας υλικό που βρήκε και άκουσε η Μαλπέντε σε διαδηλώσεις του Black Lives Matter, μαζί με δηλώσεις που έγιναν από επαγγελματίες υγείας κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού στην πανδημία το 2020, το έργο παρέχει ένα άρτιο -και συγκινητικό- πέρασμα μεταξύ παρελθόντος και παρόντος.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.