Xάστε γρήγορα βάρος ακολουθώντας αυτά τα τρία βήματα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πείτε το όπως θέλετε ένα διατροφικό πλάνο, έναν τρόπο ζωής, μια δίαιτα, μια φιλοσοφία, αλλά λίγα πράγματα συγκεντρώνουν τόσο έντονες συζητήσεις όσο το πώς να χάσουμε βάρος. Η αλήθεια είναι ότι, είτε είστε σε ένα πρόγραμμα keto με χαμηλούς υδατάνθρακες, είτε είστε αφοσιωμένοι σε κάποια δίαιτα με πλούσια πρωτεΐνη, είτε είστε σε ένα πρόγραμμα χορτοφαγίας, είτε παραμένετε αφοσιωμένοι στη διατροφή με χαμηλά λιπαρά, αυτά τα σχέδια έχουν περισσότερα κοινά απ’ όσα νομίζετε. Επιπλέον, αν ακολουθήστε οποιοδήποτε από αυτά με θρησκευτική ευλάβεια, πιθανότατα θα παρατηρήσετε αποτελέσματα.

Σε μια πρόσφατη μελέτη, ερευνητές του Πανεπιστημίου της Κρήτης έβαλαν περισσότερους από 600 υπέρβαρους ενήλικες σε μια υγιεινή δίαιτα χαμηλών λιπαρών και σε μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων. Αποδείχθηκε ότι οι συμμετέχοντες είχαν παρόμοια επίπεδα επιτυχίας στην απώλεια βάρους σε κάθε πρόγραμμα.

Οι ερευνητές έψαξαν για ενδείξεις (όπως τα επίπεδα ινσουλίνης και τα γονιδιακά πρότυπα) για να δουν αν υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που θα μπορούσαν να κάνουν κάποιον πιο επιτυχημένο σε οποιαδήποτε δίαιτα, αλλά αφού  μελέτησαν τα δεδομένα, δεν μπόρεσαν να κάνουν καμία σύνδεση.

Αυτό που παρατήρησαν είναι ότι οι συμμετέχοντες και στα δύο προγράμματα ακολουθούσαν κάποιες πολύ απλές συμβουλές. Αυτή η συμβουλή είναι το κοινό νήμα μεταξύ όλων των υγιεινών προσεγγίσεων απώλειας βάρους και διατροφής. Αν λοιπόν ψάχνετε τον καλύτερο τρόπο για να χάσετε βάρος, επικεντρωθείτε σε αυτές τις τρεις εντολές της υγιεινής διατροφής.

1. Τρώτε περισσότερα λαχανικά

1. Λαμβάνοντας υπόψη ότι 9 στους 10 Ευρωπαίους  αποτυγχάνουν να καλύψουν τις απαιτήσεις τους σε προϊόντα, είναι αρκετά ασφαλές να πούμε ότι πρέπει να τρώτε περισσότερα λαχανικά. Όποια διατροφική φιλοσοφία και αν ακολουθείτε, τα λαχανικά αποτελούν μεγάλο μέρος του προγράμματος. Τα λαχανικά έχουν πολλά πλεονεκτήματα γιατι σας χορταίνουν με πολύ λίγες θερμίδες και πλημμυρίζουν το σώμα σας με τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για την καταπολέμηση ασθενειών, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης  αλλά και ορισμένοι καρκίνοι.

Αν ακολουθείτε τις τάσεις της εποχής, ίσως να νομίζετε ότι πρέπει να ερωτευτείτε το κουνουπίδι και το λάχανο για να αποκομίσετε όλες τις ανταμοιβές που προσφέρουν τα λαχανικά, αλλά αυτό δεν ισχύει. Είτε πρόκειται για μπρόκολο, καρότα, κόκκινες πιπεριές, λάχανο, σπανάκι, σπαράγγια, λαχανάκια Βρυξελλών ή οποιοδήποτε άλλο λαχανικό, η ιδέα είναι να τρώτε μια ποικιλία από αυτά και να βρίσκετε πολλούς τρόπους να απολαμβάνετε τα πλεονεκτήματά τους.

Έτσι, αν απλά δεν μπορείτε να χωνέψετε τα λαχανάκια Βρυξελλών στον ατμό, δοκιμάστε τα ψητά ή δοκιμάστε τα λαχανάκια Βρυξελλών σοτέ. Αν τα ωμά κολοκυθάκια δεν είναι το φόρτε σας, δείτε αν σας αρέσουν σε σπιράλ σε χυλοπίτες ή ψημένα στη σχάρα σε τηγάνι σχάρας.

Ένα συνειδητό διατροφικό πλάνο με υδατάνθρακες για άτομα με διαβήτη.
Η χρήση μιας πολυεπίπεδης προσέγγισης είναι ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να χτίσετε μια καλή συνήθεια με λαχανικά. Για παράδειγμα, ξεκινήστε με ένα φαγητό που ήδη απολαμβάνετε, ας πούμε, ζυμαρικά και τοποθετήστε μερικά λαχανικά στο μπολ σας. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να εξερευνήσετε ένα νέο τρόφιμο με ένα που ήδη σας αρέσει να τρώτε, και από εκεί και πέρα, μπορείτε να δοκιμάσετε νέους τρόπους για να το απολαύσετε.

Πάρτε για παράδειγμα το σπανάκι. Αφού το δοκιμάσετε με ζυμαρικά, ίσως θελήσετε να το διπλώσετε σε μια ομελέτα ή σε ένα άλλο αγαπημένο σας φαγητό ή να το εξερευνήσετε μόνο του με διαφορετικές τεχνικές μαγειρέματος (σοταρισμένο ή στον ατμό) ή διαφορετικές γευστικές προσθήκες (σκόρδο ή ξανθές σταφίδες). Οι δυνατότητες είναι απεριόριστες!

2. Τρώτε λιγότερη ζάχαρη

Μπορείτε να κατηγορήσετε τη βιολογία για την επιθυμία σας για γλυκό. Είμαστε κατασκευασμένοι να έχουμε μια προτίμηση στα γλυκά, και αυτή η τάση είναι καθολική και ξεκινά από τα πρώτα μας παιδικά χρόνια. Η ζάχαρη κάνει το φαγητό να έχει ωραία γεύση, οπότε οι εταιρείες τροφίμων την προσθέτουν στα πάντα, από ψωμιά και σούπες μέχρι σάλτσες για σαλάτες, δημητριακά, γιαούρτια και πολλά άλλα. Αυτό σημαίνει ότι καταναλώνουμε συνεχώς πάρα πολύ ζάχαρη!

Κατά μέσο όρο, οι Ευρωπαίοι καταναλώνουν περισσότερα από 19 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη την ημέρα – πολύ περισσότερο από το όριο των 6 κουταλιών του γλυκού για τις γυναίκες και των 9 κουταλιών του γλυκού για τους άνδρες που θέτει η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία. Αυτό αρχικά δεν κάνει καλό στη μέση σας, γι’ αυτό και κάθε σχέδιο απώλειας βάρους υποστηρίζει την κατανάλωση λιγότερης ζάχαρης.

Έχει υπάρξει κάποια σύγχυση ότι μια δίαιτα με χαμηλά λιπαρά σημαίνει ότι μπορείτε να γευτείτε μπισκότα με χαμηλά λιπαρά και άλλες λιχουδιές, αλλά αυτό, και πάλι, είναι επιρροή των κατασκευαστών τροφίμων. Η πραγματική πρόθεση της διατροφής με χαμηλά λιπαρά είναι να τρώτε περισσότερα υγιεινά τρόφιμα που είναι φυσικά χαμηλά σε λιπαρά: φρούτα, λαχανικά, φασόλια, άπαχες πρωτεΐνες και δημητριακά ολικής άλεσης.

Υπάρχουν πολλές έρευνες που υποστηρίζουν έναν τρόπο ζωής με χαμηλά λιπαρά, όπως ακριβώς υπάρχουν ισχυρές αποδείξεις ότι μπορείτε να χάσετε βάρος μειώνοντας τους υδατάνθρακες. Διαφορετικές προσεγγίσεις λειτουργούν για διαφορετικούς ανθρώπους, αλλά αν θέλετε να αδυνατίσετε, η μείωση κατανάλωσης της ζάχαρης αποτελεί σταθερή συμβουλή σε όλα τα προγράμματα.

Μια ακόμη σημείωση σχετικά με τα πρόσθετα σάκχαρα: Είτε το ονομάζετε στέβια, χυμό ζαχαροκάλαμου, σιρόπι σφενδάμου, σιρόπι καστανό ρύζι, συμπύκνωμα χυμού φρούτων, ζάχαρη χουρμά ή οποιαδήποτε από τις 61 ονομασίες για την προστιθέμενη ζάχαρη, όλα σημαίνουν πρόβλημα για την υγεία.

3. Να τρώτε περισσότερα τρόφιμα ολικής αλέσεως

Είμαι υπέρ οποιουδήποτε προγράμματος που προωθεί τις ολικές τροφές έναντι των υπερ-επεξεργασμένων τροφών, και αυτό είναι ένα πράγμα στο οποίο τα δημοφιλή προγράμματα διατροφής μπορούν να συμφωνήσουν.

Τα υπερβολικά επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν συνδεθεί με την αύξηση του σωματικού βάρους, ίσως επειδή πολλά ανθυγιεινά συσκευασμένα τρόφιμα (σκεφτείτε: πατατάκια, παγωτό, κατεψυγμένη πίτσα, μπισκότα και τα παρόμοια) στερούνται των φυτικών ινών που βρίσκονται σε πολλά ολόκληρα τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων των λαχανικών.

Οι φυτικές ίνες μας βοηθούν να χορτάσουμε και οι έρευνες δείχνουν ότι προσθέτοντας απλώς περισσότερες φυτικές ίνες στο μενού σας, μπορείτε να χάσετε βάρος σχεδόν εξίσου καλά με μια πιο περίπλοκη προσέγγιση. Η συνεπής επιλογή ολόκληρων τροφίμων είναι ένας τρόπος για να το πετύχετε αυτό.

Τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι είναι πιο εύκολο να υπερ-καταναλώνουμε επεξεργασμένα τρόφιμα. Σκεφτείτε πόση ώρα χρειάζεται για να φάτε ένα σάντουιτς σε σύγκριση με ένα πιάτο με ψάρι, σαλάτα, μπρόκολο και καστανό ρύζι.

Όταν οι ερευνητές διεξήγαγαν ένα παρόμοιο πείραμα, αντιστοιχίζοντας τα γεύματα ως προς τις θερμίδες, τους υδατάνθρακες, τις πρωτεΐνες, τα λιπαρά και τα σάκχαρα και επιτρέποντας στους ανθρώπους να τρώνε όσο (ή όσο λίγο) ήθελαν, διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι έτρωγαν περίπου 500 θερμίδες περισσότερες την ημέρα όταν έτρωγαν έντονα επεξεργασμένα τρόφιμα – και πήραν κατά μέσο όρο δύο κιλά κατά τη διάρκεια της σύντομης περιόδου μελέτης.

Έτρωγαν περισσότερο, έτρωγαν πιο γρήγορα και παρουσίασαν κάποιες αλλαγές στις ορμόνες που ρυθμίζουν την όρεξή τους και που μπορεί να κάνουν πιο δύσκολο το αίσθημα κορεσμού. Όμως οι ίδιοι άνθρωποι έχασαν περίπου δύο κιλά όταν τους δόθηκε η δίαιτα ολικής αλέσεως, γεγονός που υποδηλώνει ότι η προτεραιότητα στα τρόφιμα ολικής αλέσεως μπορεί να σας βοηθήσει να ρυθμίσετε την όρεξη και το βάρος σας.

Τα τρόφιμα ολικής αλέσεως περιλαμβάνουν φρούτα, λαχανικά, φασόλια, ξηρούς καρπούς, σπόρους, δημητριακά ολικής αλέσεως, αυγά, θαλασσινά, κοτόπουλο και ούτω καθεξής. Οι διατροφικές φιλοσοφίες μπορεί να διαφέρουν γύρω από το ποια από αυτές τις τροφές πρέπει να τονίζονται, αλλά αυτό δεν πειράζει, αφού τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει ένας τρόπος για να χάσετε βάρος.

Ο στόχος είναι να επιλέξετε μια προσέγγιση που σας φαίνεται βιώσιμη. Αν θα θέλατε να ζήσετε χωρίς ζυμαρικά, ίσως μια μέθοδος χαμηλών υδατανθράκων με επίκεντρο τα λαχανικά και τις ποιοτικές πρωτεΐνες, όπως τα θαλασσινά, το κοτόπουλο και το άπαχο μοσχάρι, θα ήταν μια καλή επιλογή.

Οι χορτοφάγοι και οι βίγκαν μπορούν να χάσουν βάρος επιλέγοντας φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και φυτικές πρωτεΐνες. Οι λάτρεις των ξηρών καρπών μπορεί να τα καταφέρουν καλά χάνοντας κιλά με ένα μενού μεσογειακού τύπου.

Τέλος θα ήθελα να αναφερθώ και στα χάπια αδυνατίσματος γιατί υπάρχει πολύ κόσμος που ψάχνει να χάσει κιλά με αυτό τον τρόπο.

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα χάπια αδυνατίσματος

Θα ξεκινήσω ανάποδα, αναφέροντας πρώτα τις παρενέργειες όσων κάνουν χρήση των χαπιών για το αδυνάτισμα. Οι πιο συχνές παρενέργειες είναι η ναυτία, η δυσκοιλιότητα και η διάρροια. Μπορεί να μειωθούν με την πάροδο του χρόνου, χωρίς όμως αυτό να είναι απόλυτα σίγουρο. Για να είμαστε όμως ειλικρινείς, σπάνια μπορεί να εμφανιστούν πιο σοβαρές παρενέργειες από τις αναφερόμενες. Για το λόγο αυτό καλό θα ήταν πριν αποφασίσετε να πάρετε χάπια αδυνατίσματος,  να συζητήσετε διεξοδικά τις επιλογές θεραπείας με το γιατρό σας.

Τα χάπια για την απώλεια βάρους μπορεί να είναι ακριβά και συνήθως δεν καλύπτονται από την δημόσια ασφάλιση (ΕΦΚΑ).

Πολλοί άνθρωποι μόλις σταματήσουν τα χάπια αδυνατίσματος ξαναπαίρνουν πίσω ένα μέρος του βάρους που έχασαν . Ωστόσο, αν σταματήσετε τα χάπια και υιοθετείστε έναν υγιεινό τρόπο ζωής μπορεί να διατηρήσετε το σώμα σας στα επιθυμητά κιλά.

Τα χάπια αδυνατίσματος δεν είναι η καλύτερη λύση στο πρόβλημα της απώλειας βάρους, ωστόσο αν  αποφασίσετε την λήψη τους, φροντίστε να ενημερωθείτε για τα φυτικά χάπια αδυνατίσματος.  Τα φυτικά χάπια σε συνδυασμό με μια υγιεινή διατροφή και μέτρια άσκηση θα σας βοηθήσουν να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας, να χάσετε βάρος και να βελτιώσετε την υγεία σας.

Ότι και να επιλέξετε αυτό που πρέπει σίγουρα να θυμάστε είναι πως για να έχετε τα κιλά που επιθυμείτε και καλή υγεία, μείνετε όσο μπορείτε μακριά από επεξεργασμένα τρόφιμα και ζάχαρη.

Το άρθρο αυτό είναι μια χορηγία του misswebbie.gr

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.