efood: Η επόμενη ημέρα στο delivery και τα νέα σχέδια των Γερμανών μετά τη «θύελλα» αντιδράσεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προγραμματισμένες κινητοποιήσεις εντός των ημερών για την υποστήριξη των εργασιακών δικαιωμάτων των διανομέων, αλλά και μαζικές διαγραφές λογαριασμών και αρνητικές βαθμολογίες στην πλατφόρμα, είναι ο απολογισμός των αντιδράσεων που προκάλεσε η απόφαση της efood να αναθεωρήσει τις σχέσεις εργασίας με 115 delivery της.

Την ίδια στιγμή, κι ενώ το κλίμα δεν έχει ακόμα αποφορτιστεί, η μητρική εταιρεία της efood – γερμανική Delivery Hero – βάζει «πλώρη» για νέα σχέδια. Το επόμενο σχέδιο ονομάζεται DMarts, για delivery μικρών ποσοτήτων από διάφορα προϊόντα, με δίκυκλα οχήματα, σε διάστημα μικρότερο ακόμη και από 15 λεπτά. Η εταιρεία που «εκτόξευσε» τις πωλήσεις της εν μέσω πανδημίας, έχει στόχο να διατηρήσει την ηγετική της θέση, παρέχοντας υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών.

Αντιδράσεις και στάσεις εργασίας

Οι διανομείς διεκδικούν τα εργασιακά τους δικαιώματα, προγραμματίζοντας στάση εργασίας την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου και μοτοπορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας, ενώ για τον ίδιο λόγο, η «Επιτροπή Αγώνα Διανομέων» καλεί σήμερα το πρωί (20/9), τους εργαζόμενους σε μαζική συμμετοχή στο Εργατικό Κέντρο. Το θέμα των εργασιακών σχέσεων μεταξύ ντελιβεράδων και εταιρειών, έχει αναχθεί σε πολιτικό ζήτημα, με την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση να υπερασπίζονται αντίθετες απόψεις για το εργασιακό νομοσχέδιο, αφήνοντας περιθώρια για επερχόμενες αλλαγές.

Κι ενώ ο σάλος που ξέσπασε από τη στιγμή που το τμήμα προσωπικού της efood ανακοίνωσε σε διανομείς της, την απόφαση να επιλέξουν εάν θέλουν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους ως ελεύθεροι επαγγελματίες (freelancer) δεν έχει κοπάσει, την ίδια στιγμή, η διοίκηση της μητρικής Delivery Hero, εκπονεί το επιχειρησιακό της σχέδιο στην ελληνική αγορά, που προβλέπει ενισχυμένες δραστηριότητες στον τομέα διαδικτυακών αγορών, με σκοπό τη διατήρηση κι ενίσχυση της ηγετική της θέσης στον εν λόγω τομέα.

Το καινούργιο concept

Συγκεκριμένα, ο γερμανικός όμιλος ετοιμάζεται να επενδύσει πάλι στις «κατ’ οίκον» παραδόσεις. Το νέο concept που φέρνει στην Ελλάδα η Delivery Hero ονομάζεται Dmarts και θα αναπτυχθεί από τους ιδρυτές της efood κι επικεφαλής της εταιρείας, τους Κωνσταντίνο και Παμίνο Κυρκίνη. Η φιλοσοφία έγκειται πάλι στις παραδόσεις last mile και πιο συγκεκριμένα αφορά παραδόσεις μικρών ποσοτήτων από διάφορα προϊόντα, με δίκυκλα οχήματα κυρίως, σε διάστημα μικρότερο ακόμη και από 15 λεπτά.

Το σχέδιο προβλέπει την λειτουργία μικρών τοπικών αποθηκών σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπου θα αποθηκεύονται προϊόντα παντοπωλείου.

Στην ορολογία του μάρκετινγκ, οι εν λόγω αποθήκες αποκαλούνται και ως delivery stores, cloud store και dark stores.   Το πρώτο dmart ξεκίνησε την λειτουργία του το 2019 και μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2020 η Delivery Hero ήδη λειτουργούσε 254 Dmarts σε 19 διαφορετικές χώρες. Η ανάπτυξή των dmarts ανά τον κόσμο, είναι ραγδαία. Η εταιρεία Delivery Hero Dmart Greece, υπεύθυνη για την ανάπτυξη του concept στην Ελλάδα, έχει ήδη συσταθεί με μετοχικό κεφάλαιο 300 χιλ. ευρώ και σκοπό τη δημιουργία ενός δικτύου που θα διαθέτει 400 μικρές αποθήκες

Business εν μέσω πανδημίας

H Delivery Hero, ιδρύθηκε στη Γερμανία το 2011 από τους Νίκλας Όστμπεργκ, Λούκας Γκαντόφσκι, Κόλτζα Χέμπενστραϊτ, Μάρκυς Φέρμαν και η έδρα της βρίσκεται στο Βερολίνο. Το 2019 «έγραφε» έσοδα 1,238 δισ. ευρώ και 24.617 εργαζομένους. Στον όμιλο ανήκουν οι θυγατρικές: Foodpanda, Yemeksepeti, damejidlo.cz, OnlinePizza κι άλλες.

Η είσοδός της στην Ελλάδα επισημοποιήθηκε με την εξαγορά της efood, το 2015, που όπως αποδείχθηκε, η επιχειρηματική της αυτή απόφαση αποδείχθηκε κίνηση ματ.

Τα έσοδα από τη δραστηριότητα της efood εκτοξεύτηκαν εν μέσω πανδημίας, καθώς το 2020 ενισχύθηκαν κατά 13,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019. Η εκρηκτική δε αύξηση των παραγγελιών, είχε ως αποτέλεσμα να διευρυνθούν και οι συνεργασίες της με τα καταστήματα, φθάνοντας στις 15.000.

Πάλι, εν μέσω πανδημίας, τον Αύγουστο του 2020, η Delivery Hero ανακοίνωνε deal 360 εκατ. δολαρίων, ποσό που κατέβαλε για να αποκτήσει την εφαρμογή παντοπωλείων InstaShop, μια ελληνική startup που δημιουργήθηκε το 2015 από τον Γιάννη Τσιώρη, πρώην στέλεχος της Philips στη Μέση Ανατολή, και την Ιωάννα Αγγελιδάκη, ξεκινώντας τη δραστηριότητα της από το Ντουμπάι. Η Instashop εξειδικεύεται σε online πωλήσεις και παραδόσεις προϊόντων παντοπωλείου (online grocery), μία ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη αγορά.

https://www.newsit.gr/

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.