Formula 1: «Ολοκληρωτικός» Φερστάπεν στην Αυστρία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η νίκη του Φερστάπεν στο GP Αυστρίας την Κυριακή (4/7), στο 9ο φετινό γύρο της Formula 1, ήταν ακόμα πιο επιβλητική από τον «περίπατό» του την προηγούμενη Κυριακή (27/6) στο GP Στυρίας. Ο Ολλανδός με την RB16B ηγήθηκε από τα φώτα της εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία χωρίς να απειληθεί ποτέ η μεγάλη του διαφορά στην κορυφή.

Πέραν της ταχύτητας και της διαχείρισης των ελαστικών από την RB-Honda σε αυτή την πίστα, το έργο του Ολλανδού έγινε πιο εύκολο στους πρώτους 20 γύρους, στους οποίους ο εκπληκτικός Λάντο Νόρις κρατούσε πίσω του τον Λιούις Χάμιλτον, αναγκάζοντας τον Βρετανό να κινείται σε λίγο πιο αργό ρυθμό, αλλά και να φθείρει περισσότερο τα ελαστικά του στον «βρώμικο» αέρα της McLaren.

Σαν να μην έφτανε αυτό για τον Χάμιλτον, ένα άτσαλο πέρασμα από ένα κερμπ προκάλεσε μια ζημιά στη W12, και ταυτόχρονα τα πίσω ελαστικά του άρχισαν να φθείρονται υπέρμετρα και να χάνουν την πρόσφυσή τους. Έτσι, ο Λιούις έπεσε εκτός βάθρου στο τελευταίο διάστημα του αγώνα, καθώς τον πέρασαν οι Βάλτερι Μπότας και ο Λάντο Νόρις.

Στην 5η θέση τερμάτισε ο Σέρχιο Πέρεθ, που αναγκάστηκε να πέσει στην 10η στον τέταρτο γύρο έπειτα από επαφή με τον Νόρις. Ωστόσο, ο Μεξικανός έχασε τη θέση του από τον Σάινθ, διότι ο πρώτος δέχθηκε δύο ποινές 5 δευτερολέπτων για ισάριθμα συμβάντα ώθησης του Σαρλ Λεκλέρ εκτός πίστας στη μεταξύ τους μάχη.

Έτσι, ο την εξάδα έκλεισαν οι Σάινθ και Πέρεθ, την οκτάδα οι Ντάνιελ Ρικιάρντο και Σαρλ Λεκλέρ, και τη δεκάδα οι Πιέρ Γκασλί και Φερνάντο Αλόνσο – καθώς ο Ισπανός μόλις στο τέλος κατάφερε να περάσει τον εντυπωσιακό Τζορτζ Ράσελ, στερώντας και πάλι την τελευταία στιγμή από τη Williams τον πρώτο της βαθμό μετά από σχεδόν τρία χρόνια.

Δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση, στον πρώτο γύρο μπήκε στην πίστα το όχημα ασφαλείας για να απομακρυνθεί η Alpine του Εστεμπάν Οκόν – η οποία είχε μείνει στην άκρη της πίστας με σπασμένη δεξιά ανάρτηση όταν ο Γάλλος στριμώχτηκε ανάμεσα στους Αντόνιο Τζιοβινάτσι και Μικ Σουμάχερ.

Ο Φερστάπεν, που είχε διατηρήσει την πρωτοπορία από τις επιθέσεις του Νόρις στην εκκίνηση, απομακρύνθηκε πιο εύκολα μετά την αποχώρηση του οχήματος ασφαλείας – και ο Νόρις βρέθηκε να απειλείται από τον Πέρεθ για τη δεύτερη θέση. Στη μεταξύ τους μάχη -οι αγωνοδίκες έκριναν πως- ο Νόρις ώθησε εκτός πίστας τον Μεξικανό στη στροφή 4 και επέβαλαν στον Βρετανό ποινή 5 δευτερολέπτων – καθώς ο οδηγός της RBR γύρισε στην πίστα στην 10η θέση.

Στους επόμενους γύρους, ο Φερστάπεν έβαλε το πόδι στο πάτωμα με διαδοχικούς ταχύτερους γύρους για να εκμεταλλευτεί τη βραδυπορία του Χάμιλτον πίσω από τη McLaren του Νόρις, και να ανοίξει διαφορά ασφαλείας. Ο Χάμιλτον κατάφερε να περάσει τον Βρετανό μετά από 20 γύρους, αλλά πλέον ήταν αργά.

Τα πιτ-στοπς των πρωτοπόρων ήρθαν στον 30ό-35ο γύρο, και δεν άλλαξε τίποτα στις δύο πρώτες θέσεις, με την άρτια αλλαγή ελαστικών του Φερστάπεν. Άλλαξε μόνο στην 3η θέση, καθώς οι Νόρις και Μπότας μπήκαν μαζί στα πιτς και ο Φινλανδός βγήκε μπροστά από τον Βρετανό, ο οποίος εξέτισε στο πιτ-στοπ του την ποινή των 5 δευτερολέπτων για το συμβάν με τον Πέρεθ.

Όλα έδειχναν να κυλούν προς μια ακόμη νίκη του Φερστάπεν εμπρός από τις Mercedes των Χάμιλτον και Μπότας – ώσπου έγινε το βίαιο πέρασμα του Χάμιλτον από τα κερμπς, και άρχισε η υπέρμετρη φθορά των πίσω ελαστικών του. Βλέποντας τον Άγγλο να βραδυπορεί και να καθυστερεί και τον Μπότας πίσω του, η Mercedes έδωσε στον Χάμιλτον την εντολή να αφήσει τον Φινλανδό να περάσει, υπό το φόβο να τους περάσει και τους δύο ο Νόρις.

Έτσι, ο Χάμιλτον βρέθηκε εκτός βάθρου, χάνοντας με αυτόν τον τρόπο έξι βαθμούς – ενώ ο Φερστάπεν κέρδισε έναν επιπλέον, του ταχύτερου γύρου, κάνοντας δεύτερο πιτ-στοπ προς το τέλος χωρίς να έχει τίποτα να χάσει, για να βάλει φρέσκα ελαστικά.

Ο Πέρεθ τερμάτισε στην 5η θέση, που έγινε 6η όταν εφαρμόστηκαν δύο ποινές, 5+5 δευτερολέπτων, για τα ισάριθμα συμβάντα στα οποία οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Μεξικανός ώθησε τον Σαρλ Λεκλέρ εκτός πίστας στη μάχη τους για την 5η θέση.

Έτσι, πέμπτος τερμάτισε ο Κάρλος Σάινθ, που απέδωσε εξαιρετικά την ξεχωριστή στρατηγική του: εκκίνησε με τη σκληρή γόμα και έβαλε αργά τη μέση, με αποτέλεσμα στο τελευταίο διάστημα του αγώνα να έχει και φρέσκια και μαλακότερη γόμα, με την οποία πέρασε αρχικά τον Λεκλέρ (ο οποίος συναίνεσε, δεδομένης της ταχύτητας του ομοκλόγου του με καλύτερα ελαστικά) και έπειτα τον Ντάνιελ Ρικιάρντο της McLaren, που αναγεννήθηκε σε σχέση με τις δοκιμές κατάταξης.

Λίγο μετά την καρό σημαία του Φερστάπεν, καθώς ολοκλήρωναν τον τελευταίο γύρο τους, οι Κίμι Ράικονεν και Σεμπάστιαν Φέτελ είχαν ένα ατύχημα που προκλήθηκε μετά από επαφή τους – στην προσπάθεια του Γερμανού της Aston Martin να περάσει την Alfa Romeo του Φινλανδού.

Ο επόμενος αγώνας της Formula 1, ο 10ος γύρος της σεζόν, είναι το GP Βρετανίας στις 17-18 Ιουλίου, όπου θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το πιλοτικό sprint qualigying, ο σύντομος αγώνας του Σαββάτου που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης της Κυριακής.Formula 1: "Ολοκληρωτικός" Φερστάπεν στην Αυστρία

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.