Εγκυμοσύνη: Μήπως έχετε ξεκινήσει να ροχαλίζετε;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ακόμη κι αν δεν έχετε ροχαλήσει ποτέ πριν, μπορεί να ξεκινήσετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας. Το ροχαλητό είναι ένα αρκετά συχνό φαινόμενο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, επηρεάζοντας περίπου 1 στις 3 εγκυμονούσες. Ακόμη κι αν η ίδια δεν το έχετε αντιληφθεί, ο σύντροφός σας μπορεί να έχει διαφορετική γνώμη, αφού το ροχαλητό σας ίσως τον κρατάει ξύπνιο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι το ροχαλητό μπορεί να υποβαθμίσει τη δική σας ποιότητα ύπνου, σε μια φάση της ζωής σας που η ξεκούρασή σας είναι έξτρα σημαντική.

Πότε ξεκινά το ροχαλητό στην εγκυμοσύνη;
Συνήθως ξεκινά όταν οι ορμόνες της εγκυμοσύνης αρχίζουν να προκαλούν ρινική συμφόρηση, δηλαδή κατά το δεύτερο τρίμηνο.

Τι προκαλεί το ροχαλητό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;
Οι πιθανότεροι ένοχοι είναι οι αυξημένες ορμόνες της εγκυμοσύνης, οι οποίες προκαλούν διόγκωση των βλεννογόνων της μύτης σας, οδηγώντας σε ρινική συμφόρηση που γίνεται πιο έντονη όταν ξαπλώνετε. Η υπερβολική αύξηση του βάρους είναι επίσης καθοριστική, καθώς δυσκολεύει την αναπνοή, επιδεινώνοντας την κατάσταση.

Τι μπορώ να κάνω;
Για τις περισσότερες γυναίκες, το ροχαλητό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι τρομερά ενοχλητικό. Τούτου λεχθέντος, μη διστάσετε να ενημερώσετε τον γιατρό σας εάν σας αποτρέπει από το να έχετε έναν ξεκούραστο ύπνο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το ροχαλητό μπορεί να είναι ένα σημάδι διαβήτη κύησης, οπότε φροντίστε να κάνετε το τεστ διαλογής γλυκόζης όποτε το προτείνει ο γιατρός σας. Το ροχαλητό μπορεί επίσης να συνδεθεί με την άπνοια ύπνου, μια διαταραχή που μπορεί να στερήσει οξυγόνο από εσάς και ενδεχομένως το μωρό σας, ιδιαίτερα στο τρίτο τρίμηνο και σε γυναίκες που είναι υπέρβαρες. Επομένως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενημερώσετε το γιατρό σας εάν ροχαλίζετε περισσότερο από το συνηθισμένο.

Μπορώ να το αποτρέψω;
Τα ακόλουθα βήματα μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του ροχαλητού κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης:

Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε έναν υγραντήρα στο δωμάτιό σας τη νύχτα
Προσπαθήστε να κοιμάστε στο πλάι (προτιμήστε την αριστερή σας πλευρά, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η όσο το δυνατόν καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στον πλακούντα)
Τοποθετήστε τα μαξιλάρια σας έτσι ώστε να κοιμάστε με το κεφάλι σας ελαφρώς ανυψωμένο
Αποφύγετε τα «βαριά» γεύματα πριν τον ύπνο, τόσο για να μειώσετε τις πιθανότητες να ροχαλίσετε όσο και για να αποτρέψετε τη δυσπεψία
Ζητήστε από τον γιατρό σας να σας προτείνει ρινικές ταινίες που αποτρέπουν το ροχαλητό

 

 

 

 

 

 

 

 

imommy

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.