Πάτρα: Εγκρίθηκε ομόφωνα το Σχέδιο Κανονισμού των λαϊκών αγορών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εισηγητής ήταν ο Αντιδήμαρχος Διοίκησης, Οικονομικών, Διαχείρισης Προσόδων, Τοπικής Εξυπηρέτησης Πολιτών και Νομικής Υπηρεσίας, Διονύσης Πλέσσας, ο οποίος ανέφερε τα εξής:

«Η αρμοδιότητα λειτουργίας των λαϊκών αγορών ανήκε στην πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαΐας και συγκεκριμένα στη Διεύθυνση Εμπορίου, μια Υπηρεσία με αντικείμενο τη λειτουργία και έλεγχο των αγορών αυτών.

Περιήλθε σαν αρμοδιότητα στους Δήμους το 2010 με την εφαρμογή του «Καλλικράτη» ν.3852/10.

Εντάχθηκε στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Τοπικής Οικονομίας του Δήμου μας, που όπως και σε τόσες άλλες περιπτώσεις, η αρμοδιότητα αυτή μεταφέρθηκε στους Δήμους χωρίς ανάλογους πόρους και προσωπικό, πολύ δε περισσότερο που ήδη είχαμε εισέλθει στην εποχή της κρίσης και των μνημονίων.

Γνωρίζουμε ότι ο λαός ζει σε ένα περιβάλλον φτώχειας, οι αγρότες καταστρέφονται, η οικονομική κατάσταση επηρεάζει  τους πάντες, η ανεργία καλπάζει, τα όποια προγράμματα και επιδοματικές πολιτικές είναι ασπιρίνες σε ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα.

Επακόλουθο είναι να ζητούνται προϊόντα σε προσιτές τιμές που τα παρέχουν οι λαϊκές αγορές παράλληλα με την προσφερόμενη επίσης ποιότητα.

Θέλουμε τις λαϊκές αγορές και θέλουμε να κάνουμε παρεμβάσεις σε αυτές για την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία τους.

Στον αστικό ιστό του Δήμου μας δραστηριοποιούνται 24 λαϊκές αγορές και οι Υπηρεσίες μας διαθέτουν καθημερινά από 15-20 εργαζομένους για την λειτουργία τους  και την καθαριότητα με ανάλογο μηχανολογικό εξοπλισμό, όπως απορριμματοφόρα, μηχανικό σάρωθρο, πλυστικό μηχάνημα και παραδίδουν τους δρόμους μετά το πέρας αυτών στην προτέρα κατάσταση.

Το «Τονάζ» των απορριμμάτων κυμαίνεται από 2 έως 5 τόνους ημερησίως και του σαρώθρου από 1/2 έως 2 τόνους.

Επισημαίνεται ότι πρόκειται για απορρίμματα κάδων, υπολείμματα προϊόντων, συσκευασίες και πολλά άλλα.

Στον επιχειρησιακό σχεδιασμό που έχουμε, προβλέπουμε να συλλέγουμε τα ανακυκλώσιμα υλικά όπως αναφέρονται και στο σχέδιο κανονισμού, καθώς και τη γενικότερη αντιμετώπιση της συλλογής των απορριμμάτων στις λαϊκές αγορές.

Ζητήματα υπάρχουν στη λειτουργία τους που θέλουμε να τα αντιμετωπίσουμε παρά τις δυσκολίες και να υπάρξει μια αρκετά καλύτερη εικόνα σε όλους τους τομείς αυτών.

Ξεκινήσαμε κατ’ αρχήν με συζητήσεις, με τους παραγωγούς και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στις λαϊκές αγορές μέσω των Συλλόγων τους, καθώς και των μελών αυτών με συνεχόμενες επισκέψεις της Υπηρεσίας  και της αρμόδιας Αντιδημαρχίας σε κάθε λαϊκή αγορά κάθε γειτονιάς, με στόχο την αναβάθμιση των λαϊκών αγορών.

Φτάσαμε όμως στο χρονικό διάστημα εκδήλωσης της πανδημίας και ο στόχος όλων μας ήταν να προστατεύσουμε την υγεία καταναλωτών και επαγγελματιών μέσα στην κατάσταση αυτή που βιώσαμε τους αρχικούς μήνες του 2020 και να κρατήσουμε τις λαϊκές αγορές ανοιχτές.

Αυτό το καταφέραμε μέχρι τώρα με εφαρμογή όλων των σχετικών αποφάσεων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, του Υπουργείου επίσης Υγείας, καθώς και των δικών μας αυξημένων μέτρων.

Οι Υπηρεσίες μας καθημερινά βρίσκονται σε κάθε λαϊκή για ελέγχους στη νέα κατάσταση που έχουμε περιέλθει, πραγματοποιήσαμε διαγραμμίσεις θέσεων στις αποστάσεις που προβλέπονταν λόγω Covid-19, εφαρμόσαμε 50% συμμετοχής, τοποθετήσαμε χημικές τουαλέτες και γενικά λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης από την πανδημία.

Η αρμόδια Αντιδημαρχία πολύ-πολύ τακτικά ήταν και είναι μέσα στις λαϊκές για την εφαρμογή των μέτρων με στόχο να μην έχουμε κρούσματα διότι είναι χώροι με μεγάλη συγκέντρωση πληθυσμού και εστίες μετάδοσης του ιού.

Στους στόχους μας αυτούς είχαμε τη συνεργασία των Συλλόγων που δραστηριοποιούνται στις λαϊκές, τόσο από τους παραγωγούς αγροτικών προϊόντων όσο και από τους εμπόρους των προϊόντων αυτών, όπως επίσης προϊόντων θαλάσσης αλλά και βιομηχανικών προϊόντων και μάλιστα με επαναλαμβανόμενες συσκέψεις στο Δημαρχείο για να φτάσουμε στον τελικό στόχο και πραγματικά αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω τις διοικήσεις των Συλλόγων αυτών που με αίσθημα ευθύνης συνέβαλλαν ιδιαίτερα σημαντικά στο αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, μέσα σε κρίσιμες ώρες.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι λαϊκές αγορές της Πάτρας δεν ανεστάλησαν ως προς τη λειτουργία τους από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, όπως έγινε σε τόσες λαϊκές της Αττικής αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Στο Δήμο μας μιλάμε για 24 λαϊκές και όχι για μία και δύο ή τρεις όπως σε άλλους Δήμους.

Ανάλογες ήταν και οι προσπάθειές μας προς το καταναλωτικό κοινό με συνεχείς ενημερώσεις μέσω δελτίων τύπου, αλλά και διανομή έντυπου υλικού εντός των λαϊκών, κάτι που φυσικά και τώρα κάνουμε, για τα προστατευτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται.

Με το σχέδιο κανονισμού των λαϊκών αγορών που φέρουμε σήμερα για έγκριση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και ακολούθως στο Δημοτικό Συμβούλιο, επιχειρούμε και αυτά που έχουμε εφαρμόσει μέχρι σήμερα να αποτυπώνονται σε κανονισμό λειτουργίας, αλλά και με τα αναφερόμενα σε αυτόν να αναβαθμιστεί το υπαίθριο εμπόριο που και αυτό συμβάλλει σημαντικά στην τοπική οικονομία και να μπουν κανόνες στη λειτουργία των λαϊκών και έλεγχοι για την αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν να κάνουν και προς τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται, αλλά και προς το καταναλωτικό κοινό.

Επεξεργαστήκαμε τον κανονισμό στα πλαίσια του ν.4497/2017, τον θέσαμε υπ’ όψη στους Συλλόγους, σε φορείς, στα διαμερίσματα καταλήξαμε σε συμφωνία στα πλαίσια των παραπάνω και το όλο κείμενο του κανονισμού το δώσαμε στις δημοτικές παρατάξεις κάνοντας πρόσφατα και συναντήσεις για να ενημερωθούν, να τον  επεξεργαστούν, να προτείνουν επ’ αυτού, προκειμένου να έλθουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο να τον ψηφίσουμε και να έχουμε έτσι τον 1ο κανονισμό λειτουργίας των λαϊκών αγορών.

Στις συναντήσεις που είχαμε με τις δημοτικές παρατάξεις αυτό που καταγράφηκε ήταν η θέληση για να υπάρξει κανονισμός στα πλαίσια της κείμενης νομοθεσίας, με παρατηρήσεις – προτάσεις που υποβλήθηκαν τις οποίες ενσωματώσαμε στο σχέδιο του κανονισμού που έχετε ήδη στα χέρια σας για τη σημερινή συνεδρίαση.

Στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω τα μέλη των δημοτικών παρατάξεων που συμμετείχαν στις συναντήσεις που είχαμε, στην προσπάθεια που κάναμε για να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα που φέρουμε σήμερα.

Οφείλω επίσης να ευχαριστήσω τους αρμόδιους Υπαλλήλους της Διεύθυνσης Τοπικής Οικονομίας όπως και από την Διεύθυνση Διαχείρισης Προσόδων τους Υπαλλήλους του Τμήματος Ελέγχου Κοινόχρηστων Χώρων που κάθε μέρα βρίσκονται μέσα στις λαϊκές για τους απαιτούμενους ελέγχους, αλλά και τους εργαζομένους της Διεύθυνσης Καθαριότητας που αποδίδουν τους χώρους μετά την κάθε λαϊκή αγορά καθαρούς, πλυμένους και στην πρότερη τους κατάσταση.

Θα πρέπει να πούμε παράλληλα ότι κανένας κανονισμός δεν είναι από μόνος του πανάκεια λύση αν δεν έχεις και τα εργαλεία για να τον εφαρμόσεις. Παρ’ όλα αυτά μέσα στις δυσκολίες που έχουμε με ελλιπή στελέχωση προσωπικού και οικονομικές επίσης δυσκολίες, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για την εφαρμογή του και θα υπάρξει θετικό αποτέλεσμα. Με τις διεκδικήσεις μας παράλληλα στην πρώτη γραμμή για χρηματοδότηση των Δήμων και προσλήψεων μόνιμου προσωπικού σε αυτούς».

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.