Σε λειτουργία η γραμμή 10306 για ψυχολογική υποστήριξη για τον Covid 19

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Την ενεργοποίηση της τηλεφωνικής γραμμής 10306, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να έχουν ψυχολογική υποστήριξη για τον κορωνοϊό, ανακοίνωσε την Παρασκευή η υφυπουργός Υγείας, Ζωή Ράπτη, κατά τη διάρκεια της τακτικής ενημέρωσης των πολιτών για την εξέλιξη της νόσου Covid 19.

Όπως υπογράμμισε η κυρία Ράπτη, «οι πολίτες μπορούν να καλούν το 10306 όλο το εικοσιτετράωρο. Οι ψυχολόγοι στη γραμμή θα φτάσουν τους 70».

Σημείωσε ότι η γραμμή 10306 λειτουργεί ως ένας δωρεάν δίαυλος επικοινωνίας που ενημερώνει ανώνυμα και εμπιστευτικά τους πολίτες που αναζητούν ψυχολογική, κοινωνική και συμβουλευτική υποστήριξη περιλαμβανομένων και των ψυχικών συνεπειών του Κορονοϊού.

Η νέα γραμμή στελεχώνεται από καταρτισμένους και έμπειρους επαγγελματίες ψυχικής υγείας, οι οποίοι στηρίζουν και ενδυναμώνουν όλους τους πολίτες που έχουν ανάγκη. Μέχρι σήμερα κάλεσαν τον αριθμό της γραμμής περισσότεροι από 85.000 συμπολίτες μας.

Η επικοινωνία με τους ειδικούς ενισχύει την ελπίδα και το αίσθημα ασφάλειας, μειώνει τον φόβο και το άγχος και αποτελεί μια διέξοδο στη μοναξιά και στο αίσθημα της απομόνωσης, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιούνται παραπομπές σε εξειδικευμένες υπηρεσίες ψυχικής υγείας μετά την αρχική διαχείριση των σχετικών κλήσεων.

Την πρωτοβουλία για τη δημιουργία της τηλεφωνικής Γραμμής 10306 είχε το Υπουργείο Υγείας και το Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) με την Α΄ Ψυχιατρική Κλινική της Ιατρικής Σχολής του, η οποία έχει την επιστημονική ευθύνη της Γραμμής, ενώ στελέχη της συμμετέχουν στη λειτουργία της.

Στην υλοποίηση της Γραμμής, τόσο σε συντονιστικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο, συμβάλλει σημαντικά η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης & Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ», η οποία συμμετέχει σε καθημερινή βάση στη λειτουργία της Γραμμής, με δεκάδες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και διοικητικούς από 40 φορείς ψυχικής υγείας.

Ιδιαίτερη συμβολή στη λειτουργία της Γραμμής έχει και ο σύλλογος «Το Χαμόγελο του Παιδιού», που συνεργάζεται για την υποστήριξη των παιδιών και των εφήβων. Συμμετέχει μάλιστα στη Γραμμή και μεγάλος αριθμός εθελοντών ψυχολόγων.

Το Υπουργείο Υγείας υποστηρίζει τη Γραμμή ως μία από τις κύριες παρεμβάσεις σε εθνικό επίπεδο για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη του πληθυσμού την περίοδο της πανδημίας.

Οι πολίτες μπορούν να καλέσουν το 10306 για:

Παροχή ψυχολογικής στήριξης καθημερινά όλο το εικοσιτετράωρο. Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται κατά μέσο όρο από 50 ψυχολόγους σε 4 βάρδιες οι οποίες βάσει των αναγκών θα αυξηθούν, φτάνοντας κατά μέσο όρο τους 70 ψυχολόγους ημερησίως.
Παροχή ψυχολογικής στήριξης παιδιών και εφήβων καθημερινά όλο το εικοσιτετράωρο. Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται κατά μέσο όρο από 20 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς του Χαμόγελου του Παιδιού με εκτροπή στο νούμερο του τηλεφωνικού κέντρου του στο 1056.
Παροχή στήριξης σε κοινωνικά θέματα καθημερινά από τις 09.00 έως τις 21.00 . Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται κατά μέσο όρο από 20 κοινωνικούς λειτουργούς σε 2 βάρδιες με την υπηρεσία να μην δέχεται τηλέφωνα την νύχτα γιατί τα ερωτήματα συνδέονται κυρίως με τις υπηρεσίες πρόνοιας.
Σημειώνεται ότι παρέχεται η δυνατότητα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής, μέσω skype στο «10306 psychosocial support», με λειτουργία chatroom, ενώ η γραμμή έχει σχεδόν μηδενική αναμονή και μέχρι σήμερα δεν έχουν υπάρξει παράπονα.

Τέλος, επισημαίνεται ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα με την χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η λειτουργία του 10306 θα ενισχυθεί με την ανάπτυξη σημαντικών ψηφιακών εργαλείων και με την πρόσληψη έμμισθων στελεχών.

Ερωτηθείσα από τους δημοσιογράφους σχετικά με το εάν υπάρχει πρόβλεψη για την ψυχολογική υποστήριξη ασθενών στα νοσοκομεία αναφοράς, η κυρία Ράπτη απάντησε:

«Υπάρχουν κοινωνικοί λειτουργοί στα νοσοκομεία. Σήμερα εξαγγείλαμε και την γραμμή 10306 που είναι δωρεάν για όλους».

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.