Telegraph: Βαρύς χειμώνας για τους επιχειρηματίες της Μυκόνου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο Σεπτέμβριος είναι συνήθως ο χρόνος κατά τον οποίο οι μεγάλοι επενδυτές έρχονται στη Μύκονο. Καθώς οι «άνθρωποι των πάρτι» επιστρέφουν σπίτι, δισεκατομμυριούχοι από όλο τον κόσμο φτάνουν στο νησί για να απολαύσουν τον ήλιο στο τέλος του καλοκαιριού, πραγματοποιώντας μία πιο «ιδιωτική» απόδραση.

Όχι όμως φέτος. Καταστηματάρχες, ιδιοκτήτες μπαρ και εστιατορίων και ξενοδόχοι της Μυκόνου περιμένουν απλά να «κλείσει» η καλοκαιρινή σεζόν στο τέλος του μήνα. Πρόκειται για μία τουριστική περίοδο που δεν θύμισε σε τίποτα αυτές των προηγούμενων ετών.

Η έξαρση της πανδημίας του COVID-19 στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν, τα ειδικά περιοριστικά μέτρα και τα κρούσματα σε τουριστικά θέρετρα του νησιού έδωσαν το στίγμα της πιο δύσκολης τουριστικής περιόδου των τελευταίων ετών. Τώρα, μετά την απόφαση της Μεγάλης Βρετανίας να βάλει σε καραντίνα όσους επιστρέφουν από επτά Ελληνικά νησιά (ανάμεσα τους και η Μύκονος), το «νησί των ανέμων» θα πρέπει να αγωνιστεί να επιβιώσει.

«Υπολογίζω ότι ο αριθμός των επισκεπτών έχει μειωθεί από περίπου 120.000 το μήνα σε 20.000. Οι επισκέπτες στο κατάστημα μας στη Μικρή Βενετία έχουν μειωθεί σε τέτοιο σημείο που μέχρι το τέλος του μήνα, δεν θα αξίζει να το κρατάμε ανοιχτό», τόνισε η Μαρία Ράμπια, ιδιοκτήτρια καταστήματος.

Η κατάσταση ήταν ήδη δύσκολη για τους ιδιοκτήτες μικρών τοπικών επιχειρήσεων στο νησί των Κυκλάδων, οι οποίοι είχαν τα τελευταία χρόνια να ανταγωνιστούν καταστήματα μεγάλων σχεδιαστών που «εισέβαλαν» στα σοκάκια της Μυκόνου. Η Μαρία δημιούργησε μία ιστοσελίδα για να καταφέρει να ανταγωνιστεί αυτά τα καταστήματα και στέλνει χειροποίητα διακοσμημένα σανδάλια σε όλο τον κόσμο.

Αν και αυτή της η κίνηση την βοήθησε εν μέσω πανδημίας, ανησυχεί ιδιαίτερα για το μέλλον. « Οι παραλίες ήταν ένας παράδεισος για τους ντόπιους τον Μάιο – ήταν σαν να γυρνάμε στη δεκαετία του ’70 – αλλά μόνο οι συνταξιούχοι θα είναι χαρούμενοι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Η επόμενη χρονιά πρέπει να είναι καλύτερη».

Σε μία κανονική τουριστική σεζόν, τα κλαμπ και τα beach bar του νησιού θα χρέωναν αστρονομικά πόσα μόνο για τις ξαπλώστρες. Ωστόσο τα καταστήματα στη Μύκονο φαίνεται να αναγκάζονται να αλλάξουν τακτική. «Σε κάποιες από τις παραλίες που γίνονται πάρτι, μπορείς να πάρεις μία ομπρέλα για 20 ευρώ με τον καφέ να συμπεριλαμβάνεται στο “πακέτο”, αντί για 150 ευρώ», αποκαλύπτει η Μαρία.

H Όλγα Παυλίδη, ιδιοκτήτρια ξενοδοχείου στον Άγιο Στέφανο φαίνεται να συμφωνεί. «Οι ξαπλώστρες είναι δωρεάν από τις 5 το απόγευμα εδώ. Σε άλλα μέρη, σου επιτρέπουν να έχεις μία ξαπλώστρα δωρεάν εάν παραγγείλεις φαγητό», αναφέρει.

Ενώ τα μεγάλα ξενοδοχεία παρέμειναν κλειστά καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, τα μικρότερα ξενοδοχειακά θέρετρα φαίνεται να αντεπεξήλθαν καλύτερα. Το Flaskos suites είναι μία «οικογενειακή επιχείρηση», ενώ οι 14 σουίτες του είχαν τα δικά τους μπαλκόνια και έτσι η Ολγα κατάφερε να προσαρμοστεί ευκολότερα στα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Παρόλα αυτά, η φετινή χρόνια είναι πολύ διαφορετική από αυτή του 2019, η οποία αποτέλεσε μία περίοδο «άνθησης». «Εχουμε χάσει τέσσερις μήνες κρατήσεων – από τον Μάρτιο έως τον Μάιο και πιθανότατα και τον Οκτώβριο. Οι Βρετανοί αρχίζουν να ακυρώνουν τη διαμονή τους στον Σεπτέμβριο. «Οι περιορισμοί καραντίνας είναι άδικοί καθώς δεν υπήρξαν θάνατοι ούτε κανένας σοβαρά άρρωστος από τον COVID-19 στο νησί», δηλώνει η Ολγα.

«Είμαστε γεμάτοι από όταν ανοίξαμε ξανά, όμως είναι όλες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Επιπλέον, έπρεπε να μειώσουμε τη χωρητικότητα κατά τουλάχιστον 30%». Εξέφρασε επίσης την ανησυχία της για τους νέους κατοίκους του νησιού, λέγοντας ότι τουλάχιστον 2.000 από αυτούς έχασαν τις δουλειές τους φέτος το καλοκαίρι.

Με την επανεκκίνηση των πτήσεων προς το «νησί των ανέμων» τον Ιούλιο, τουρίστες άρχισαν να «συρρέουν» αρκετά γρήγορα, όμως οι αυστηροί περιορισμοί που τέθηκαν στα μέσα Αυγούστου λόγω κρουσμάτων COVID-19 μετέβαλαν γρήγορα το σκηνικό. «Είναι το “νησί των πάρτι” όμως δεν υπήρξαν καθόλου πάρτι, όμως οι επισκέπτες απόλαυσαν μία πιο χαλαρή ατμόσφαιρα και τη μείωση του πλήθους», καταλήγει η Ολγα.

Όλοι οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στη Μύκονο μίλησαν στο Telegraph Travel για το ίδιο ακριβώς πράγμα: θα είναι ένας δύσκολος χειμώνας. Ωστόσο, παραμένουν αισιόδοξοι ότι ο αριθμός των τουριστών θα αυξηθεί το επόμενο έτος.

 

με πληροφορίες από The Telegraph

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.