Καρδιά: Ό,τι πρέπει να γίνει για το καλό της

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

5 πράγματα που κάνουν καλό στην καρδιά μας

Οι αγκαλιές

Έρευνες δείχνουν ότι όσοι περιβάλλονται από καλούς φίλους, από καλό σύντροφο και γενικότερα από ανθρώπους που αγαπούν και απολαμβάνουν… τις αγκαλιές τους έχουν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, λιγότερη χοληστερίνη και μικρότερο δείκτη μάζας σώματος, επομένως είναι λιγότερο ευάλωτοι σε καρδιαγγειακά προβλήματα. Οι εξηγήσεις είναι πολλές. Οι παρέες και η εξωστρέφεια αποκλείουν την κοινωνική απομόνωση και το άγχος της μοναξιάς που θεωρείται παράγοντας κινδύνου για την καρδιά.

Ο καλός ύπνος

Έρευνες δείχνουν ότι η αρτηριοσκλήρυνση εμφανίζεται συχνότερα σε ανθρώπους που κοιμούνται συστηματικά λιγότερο από 5 ώρες την ημέρα. Μην ξεχνάμε επίσης και τη σημασία του μεσημεριανού ύπνου. Όποτε έχουμε την ευκαιρία, καλό είναι να ξεκλέβουμε μια ωρίτσα για να κοιμηθούμε το μεσημέρι, γιατί αυτή η ξεκούραση στη μέση της ημέρας διώχνει το άγχος και δίνει τη δυνατότητα στην καρδιά να επανακτήσει τις δυνάμεις της. Φυσικά ρόλο σε όλα αυτά παίζει και η ποιότητα του ύπνου. Ο κακός ύπνος που συνοδεύεται από άπνοιες λόγω ροχαλητού προκαλεί αύξηση της αρτηριακής πίεσης και εμφάνιση αρρυθμιών που μπορεί να αποβούν επικίνδυνες.

Ο καλός καιρός

Αν ήταν πάντα καλοκαίρι και κάθε μέρα Κυριακή, χωρίς υγρασία, ίσως κανείς να μην πάθαινε έμφραγμα του μυοκαρδίου. Επιδημιολογικές παρατηρήσεις δείχνουν ότι κάθε χειμώνα, μήνα Δεκέμβρη, ημέρα Δευτέρα και ώρα νωρίς το πρωί με πολύ κρύο και υγρασία, συμβαίνουν τα περισσότερα εμφράγματα. Αντίθετα, κάθε καλοκαίρι, Ιούνιο μήνα και ημέρες Τρίτη και Κυριακή καταγράφονται τα λιγότερα καρδιακά επεισόδια. Γιατί χειμώνα, λοιπόν, και γιατί Δευτέρα; Δεν υπάρχει επιστημονική εξήγηση, ωστόσο οι ειδικοί εικάζουν ότι αυτό συμβαίνει λόγω της αυξημένης υγρασίας και του κρύου, καθώς και του έντονου άγχους στην αρχή της εβδομάδας.

Τα καρύδια

Κάνουν καλό στο καρδιαγγειακό μας σύστημα και αυτό οφείλεται στο ότι αποτελούν μια από τις πλουσιότερες πηγές απαραίτητων ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, καθώς επίσης και καρδιοπροστατευτικών αντιοξειδωτικών στοιχείων (ελλαγικό και γαλλικό οξύ). Σύμφωνα με διεθνείς επιστημονικούς φορείς, 1½ χούφτα καρύδια την ημέρα στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής συμβάλλει στη βελτίωση της λειτουργίας του ενδοθηλίου των αγγείων.

Τα λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά κυρίως ψάρια όπως οι σαρδέλες αυξάνουν την «καλή» χοληστερίνη και χάρη στα ω-3 λιπαρά οξέα που περιέχουν ασκούν ευεργετική δράση στα τοιχώματα των αγγείων.

Το ελαιόλαδο

Το εκθειάζουν όλοι όσοι το έχουν μελετήσει και αναλύσει. Πρόκειται για λίπος φυτικής προέλευσης, συνεπώς δεν έχει χοληστερίνη, γι’ αυτό ενδείκνυται ως κύρια λιπαρή ουσία για μαγείρεμα. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά (τυροσόλη, ελαιουροπεΐνη) και σε μονοακόρεστα λιπαρά, που σύμφωνα με μελέτες αυξάνουν ελαφρώς τα επίπεδα της «καλής» χοληστερίνης.

Η μουσική

Η μουσική επηρεάζει την καρδιά, το πιο ευάλωτο από όλα τα όργανα του σώματός μας στο στρες. Μειώνει τους παλμούς της, ελαττώνει την πίεση του αίματος και εξασφαλίζει την πιο ομαλή ροή του.

SOS

Αν έχετε έντονο πόνο στο στήθος, που επεκτείνεται στον λαιμό ή τον αριστερό βραχίονα, διακεκομμένο ύπνο, αν νιώθετε σφίξιμο στον λαιμό, δύσπνοια, δυσφορία, αίσθημα βάρους, πίεση στο στήθος, ενόχληση στην πλάτη, στον αυχένα, ανησυχία και κόπωση, τότε πρέπει να επισκεφτείτε αμέσως έναν καρδιολόγο ή να σπεύσετε στο νοσοκομείο. Τα συμπτώματα αυτά μπορεί να παρουσιαστούν το καθένα μόνο του ή σε συνδυασμό ορισμένων από αυτά.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.