Οι παράμετροι του Μεγάλου Περιπάτου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

του Λέανδρου Τ. Ρακιντζή

Αρεοπαγίτη ε.τ.

Με την ευκαιρία της δημιουργίας του Μεγάλου Περιπάτου, που όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει και θα ομορφύνει το Κέντρο της Αθήνας, δημιουργούνται κάποια ερωτήματα, που ίσως χρειάζονται μια ιδιαίτερη προσοχή και ενδεχομένως νομοθετική ρύθμιση.

α) Οι μεγάλοι δρόμοι στο κέντρο της Αθήνας κυρίως η οδός Σταδίου και Αμαλίας είναι γεμάτοι παλιά ωραία σπίτια, που είναι εγκαταλελειμμένα και καταρρέουν, ιδίως το συγκρότημα του κινηματογράφου Αττικό λόγω διαφωνίας για την επισκευή του των δύο ιδρυμάτων που τους ανήκει με συνέπεια να δημιουργούνται δυσμενείς εντυπώσεις για τη πόλη και τη χώρα μας. Με επιστολή μου στην εφημερίδα Καθημερινή πρότεινα τη δημιουργία ενός δημόσιου οργανισμού, που θα αναπαλαιώνει τα διατηρητέα κτίρια για τα οποία για οποιοδήποτε λόγο οι ιδιοκτήτες δεν τα φροντίζουν και θα τους καταλογίζει τη δαπάνη. Πιστεύω ότι η πρόταση αυτή προσφέρει μία λύση

β) Οι παλιές κεντρικές αστικές συνοικίες της Αθήνας (Κυψέλη, Πατήσια, Αχαρνών) έχουν εγκαταλειφθεί από πολλούς κατοίκους των και παραμένουν όσοι για προσωπικούς λόγους δεν μπόρεσαν να μετακομίσουν, οι οποίοι είναι συνήθως συνταξιούχοι, δεν πολυκυκλοφορούν και κλείνονται φοβισμένοι από νωρίς στα σπίτια τους. Πρέπει να βρεθεί τρόπος οι κάτοικοι αυτοί να επανέλθουν στη κανονικότητα και να προσελκυστούν νέοι.

γ) Όλα σχεδόν τα καταστήματα από την πλατεία Κλαυθμώνος μέχρι την πλατεία Ομονοίας και τα πέριξ είναι κλειστά προφανώς από την έλλειψη πελατών, γιατί οι Αθηναίοι για πολλούς λόγους αποφεύγουν να ψωνίζουν στο κέντρο και η εμπορική κίνηση έχει μεταφερθεί στη περιφέρεια, έχει δε αναπτυχθεί με τάσεις αυξήσεως το ηλεκτρονικό εμπόριο. Για να ζωντανέψει εμπορικά το κέντρο πρέπει να υπάρξουν εν δυνάμει πελάτες, που μπορεί να γίνει με μεταφορά δημοσίων υπηρεσιών και εταιρειών στα πολλά κενά κτίρια του κέντρου, τη δημιουργία επαρκών και φθηνών χώρων σταθμεύσεως και την εύκολη πρόσβαση με την καλή λειτουργία των ΜΜΜ.

δ) Δημιουργία αισθήματος δημόσιας ασφαλείας με τον περιορισμό της παραβατικότητας τόσο κατά την ημέρα, αλλά κυρίως κατά τη νύκτα. Με την εκπλήρωση των προϋποθέσεων αυτών και την αρνητική ότι δεν θα αποτελέσει χώρο πολιτικών συγκεντρώσεων, διαδηλώσεων ή υπαιθρίου εμπορίου ο Μεγάλος Περίπατος θα εκπληρώσει τον σκοπό του και θα συντελέσει στη δημιουργία μιας ζωντανής όμορφης πόλης.

Ο Μεγάλος Περίπατος είναι μία ευκαιρία για να επιλυθούν ορισμένα ζητήματα, που φαίνονται αρχικά ασήμαντα, αλλά που μπορεί να έχουν σοβαρές και ενίοτε τραγικές επιπτώσεις για την κοινωνία και σε κάθε περίπτωση μπορεί να κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη.

Ενδεικτικάκάποιοι Δήμοι όχι μόνον της Αττικής για την ικανοποίηση κάποιων δημοτών τους, που νομίζουν ότι είναι πιο ίσοι από τους άλλους, έχουν προχωρήσει σε πλήρως ή ήπιας κυκλοφορίας πεζοδρομήσεις δρόμων, που προκαλούν εμφράγματα στη συνολική κυκλοφορία ή μονοδρομήσεις δρόμων για να αποτρέψουν τη διαμπερή διέλευση αυτοκινήτων από τις εσωτερικές οδούς με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται υπέρμετρα οι κεντρικές αρτηρίες.Σκόπιμο θα ήταν να ρυθμισθεί το ζήτημα νομοθετικά , ώστε οι παράλληλοι μονόδρομοι να έχουν αντίθετη φορά (έχω δει έξι μονόδρομους με την αυτή φορά) ή όταν μία οδός διέρχεται διαμπερώς από την περιφέρεια περισσοτέρων δήμων θα πρέπει να έχει την αυτή φορά και οι πεζοδρομήσεις των δρόμων θα πρέπει να γίνονται με γνώμονα όχι την εξυπηρέτηση τοπικών παραγόντων για την δημιουργία καφενέδων, αλλά το γενικότερο καλό, που είναι η διευκόλυνση της κυκλοφορίας. Εκτός του ότι μία λελογισμένη ρύθμιση της κυκλοφορίας θα συντελέσει σε οικονομία χρόνου, καυσίμων και περιορισμό των καυσαερίων.

Εξάλλου με την ανοχή πολλές φορές των αρμοδίων αιρετών και μη οργάνων των ΟΤΑ, οι διάφοροι επαγγελματίες κυρίως εστίασης και όσα έχουν απομείνειπερίπτερα –τα οποία πλέον έχουν λειτουργία και μέγεθος μικρού super market- καταλαμβάνουν παράνομα ή κατά υπέρβαση της αδείας τους τα πεζοδρόμια με τραπεζοκαθίσματα με αποτέλεσμα να αναγκάζονται οι πεζοί και τα ΑΜΕΑ, που εμποδίζεται η διέλευση τους, να κατέρχονται στο οδόστρωμα ανάμεσα σε παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα διατρέχοντας κίνδυνο τραυματισμού τους- έχουν καταγραφεί ήδη τέτοια περιστατικά. Για την εξάλειψη του φαινόμενου αυτού πρέπει επιτέλους τα Δημόσια ή Δημοτικά αστυνομικά όργανα να ασκήσουν τα καθήκοντα τους χωρίς παρεμβάσεις.

Τέλος ως πολύ επιμορφωτικό και διαφωτιστικό για τους πολίτες, που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν το λόγο της ονοματοδοσίας των οδών της κατοικίας τους, προτείνεται να υποχρεωθούν νομοθετικά οι ΟΤΑ να επεξηγούν δια βραχέων στις πινακίδες των οδών την αιτία της ονοματοδοσίας τους, ώστε να διασώζεται η ιστορική μνήμη. Μία γενικότερη παρατήρηση σε πολλούς δρόμους δεν υπάρχουν ή δεν φαίνονται πινακίδες οδών ή αριθμοί κτιρίων. Με τη συνένωση περισσοτέρων δήμων σε ένα λόγω Καλλικράτη παρατηρείται το φαινόμενο στα όρια του ενοποιημένου πλέον δήμου να υπάρχουν οδοί με την ιδία ονομασία γεγονός, που προκαλεί σύγχυση και παρεξηγήσεις και πρέπει κάποιοι να μετονομασθούν με ευθύνη των ΟΤΑ. Ομοίως οι μεγάλοι λεωφόροι, που διέρχονται από τις περιφέρειες περισσοτέρων δήμων αλλάζουν αρίθμηση σύμφωνα με τα όρια των επί μέρους δήμων, γεγονός που προκαλεί καθημερινά συγχύσεις και πρέπει να αποκτήσουν ενιαία αρίθμηση και ονομασία.

Αντιλαμβάνομαι, ότι η επίλυση των παραπάνω όχι ασήμαντων προβλημάτων δεν είναι τόσο εύκολη όσο φαίνεται από πρώτη άποψη, αλλά πιστεύω ότι με πρωτοβουλία του κ. Δημάρχου Αθηναίων, τη συνεργασία των δημάρχων των καλλικρατικών δήμων και με κυβερνητική νομοθετική παρέμβαση πολλά από αυτά μπορεί να επιλυθούν.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.