/** * Match wp_head() indent level */ ?> Υψηλή Ραπτική στο Παρίσι: Οι γυναίκες σχεδιάστριες που αλλάζουν το «τοπίο» της μόδας (βίντεο)

Υψηλή Ραπτική στο Παρίσι: Οι γυναίκες σχεδιάστριες που αλλάζουν το «τοπίο» της μόδας (βίντεο)

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι επιδείξεις Υψηλής Ραπτικής (Haute Couture) στο Παρίσι είναι γεγονός.

Ο οίκος μόδαςDior παρουσίασε την Haute Couture συλλογή του για την σεζόν Ανοιξη/ Καλοκαίρι 2020 σε ένα κτήριο ειδικά σχεδιασμένο από την Αμερικανίδα καλλιτέχνη Τζούντι Σικάγο, στους κήπους του Μουσείου Ροντίν.

Η 80χρονη τώρα καλλιτέχνης είχε δημιουργήσει μια μακέτα, πριν από τέσσερις δεκαετίες, με ένα τεράστιο άγαλμα που επιθυμούσε να χτίσει. Το «Female Divine», όπως το ονόμασε, είχε το σχήμα ενός γυμνού γυναικείου σώματος και είχε σκοπό να εξυμνήσει τον φεμινισμό. Ονειρο της Σικάγο ήταν να δει τον κόσμο να κυβερνάται από γυναίκες.

Το σχέδιό της έμεινε στα αζήτητα, καθώς δεν ήθελε κανείς να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του. Που να το φανταζόταν ότι το 2020, η σχεδιάστρια του οίκου Dior, Μαρία Γκράτσια Κιουρί θα πραγματοποιούσε -σχεδόν- το όραμά της, φτιάχνοντας έναν χώρο πασαρέλας εμπνευσμένο από το «Female Divine»; Οι καλεσμένοι απόλαυσαν το σόου μέσα στην «κοιλιά» της ξαπλωμένης γυναίκας.

View this post on Instagram

From this bird’s eye view of the Musée Rodin, discover the @Judy.Chicago installation, ‘The Female Divine’, due to be unveiled today at the #DiorCouture Spring-Summer 2020 show. At the invitation of @MariaGraziaChiuri, the artist designed a spectacular set reproducing an immense goddess figure that she originally designed in the 1970s, but was never produced. In the words of the Creative Director of Dior women’s collections, “fashion and its mediatization in the contemporary context constitutes a unique framework for the transmission of stories that goes beyond clothing”. The installation will be open to the public for one week following the presentation. JUDY CHICAGO® is a registered trademark and all her works, including the banners in The Female Divine, are protected by US and international copyright laws. All rights reserved.

A post shared by Dior Official (@dior) on

Στο εσωτερικό της κατασκευής, κρέμονταν 21 υφαντά από μια γυναικεία σχολή κεντήματος της Ινδίας (το κέντημα εκεί είναι παραδοσιακά ανδρικό επάγγελμα). Τα συγκεκριμένα πανό έγραφαν ερωτήσεις φεμινιστικού χαρακτήρα (πχ «Θα μπορούσε ο Θεός να είναι γυναίκα;»).

Η ερώτηση, όμως, που αντικατόπτρισε το θέμα της επίδειξης ήταν: «Τι θα γινόταν αν τον κόσμο κυβερνούσαν γυναίκες?»

Η Μαρία Γκράτσια Κιουρί έγινε η πρώτη γυναίκα καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior, το 2016. Εκτοτε, στόχος της είναι η προώθηση του φεμινισμού. Εχει δημιουργήσει μπλουζάκια με μηνύματα ισότητας, που πρωτοδιατύπωσαν ποιήτριες και ακτιβίστριες.

Στο συγκεκριμένο σόου, η σχεδιάστρια επιχείρησε να απαντήσει στην ερώτηση: «Αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο, τι θα φορούσαν;»

Η απάντηση; Ρωμαϊκού ύφους, χρυσές τουαλέτες από λαμέ υφάσματα και μεταξένια κρόσια, τούλινες δημιουργίες με κεντημένα μοτίβα, τουαλέτες που θυμίζουν φορέματα για χορό βαλς, βραχιόλια- φίδια και χρυσές στέκες με κεντημένα στάχια. Οι ελληνικές επιρροές ήταν εμφανείς.

Πατήστε το βελάκι (στην φωτογραφία) για να δείτε περισσότερα:

Επίσης, τα μεταλλικά κοστούμια έκαναν την διαφορά ανάμεσα στις τουαλέτες.

Ο χώρος επίδειξης του οίκου Chanelήταν εμπνευσμένος από τον λαχανόκηπο του ορφανοτροφείου, στο οποίο μεγάλωσε η Κοκό Σανέλ. Η σχεδιάστρια, Βιρτζινί Βιάρντ διατηρεί τις vintage και μίνιμαλ κατευθυντήριες που «χάραξε» ο προκάτοχός της, Καρλ Λάτζερφελντ.

Τουαλέτες από δαντέλα και τούλι, δημιουργίες σε μαύρο και λευκό χρώμα και φορέματα με γιακάδες που μοιάζουν με σχολικές στολές κυριάρχησαν στην πασαρέλα.

Γενικότερα, αντικατόπτριζαν τις ενδυμασίες που χαρακτήριζαν την γυναίκα στο παρελθόν.

Η σχεδιάστρια Ελσα Σκιαπαρέλι επέλεξε τον σουρεαλισμό. Τα χαρακτηριστικά γυαλιά- μάτια του Οίκου Schiaparelli έκλεψαν τις εντυπώσεις, όπως και τα εντυπωσιακά κοσμήματα, κεντημένα στα υφάσματα των πολύχρωμων δημιουργιών.

Πατήστε το βελάκι (στην φωτογραφία) για να δείτε περισσότερα:

Αν και οι περισσότεροι Οίκοι εμπνέονται από το παρελθόν για την Υψηλή Ραπτική, η Αιρις Βαν Χέρπεν επέλεξε τον φουτουρισμό για την συλλογή«Hypnosis». Εμπνευσή της ήταν οι μέδουσες και οι τσούχτρες.

Οι σιλουέτες και οι σχηματισμοί των ρούχων, δημιουργούσαν οπτικές ψευδαισθήσεις, καθώς «στροβιλίζονταν» γύρω από τα σώματα των μοντέλων.

View this post on Instagram

Liquid Labyrinths ~ The flickers and curves of Cajal’s anatomical drawings are revealed in the ‘Labrynthine’ look; 3D lasercut silk dendrites are heatbonded to blossoming leaves of black transparent glass-organza, to then be hand-embroidered onto lasercut pearlescent exoskeletons. ~ Show credits: Model: Awvoi Mach Gugei Collaborating Light Artist: Paul Friedlander Styling: @patti_wilson Casting: Maida Gregori Boina | @maximevalentini | @cm.casting Show Production: SixUp Paris | N6 Press: Alexandre Malgouyres | @kcdworldwide Video by @blitzkickers Photography: @giostaiano Music Direction: @sssalvadorrr | Including tracks; @joepbeving & @maartenvos_ – Apophis (Deutsche Grammophon) & @kuedo_ – Bend Moon (Slow Knife – Planet mu Records) Light design: @stefanprokop Choreography: @diekidiek Makeup: @chiaolihsu | @macpro Hair: @martincullen65 | @bjornaxen Footwear collaboration: @trippen.official ~ #irisvanherpen #sensoryseas #pariscoutureweek #parisfashionweek #couture

A post shared by Iris van Herpen Official (@irisvanherpen) on

View this post on Instagram

Rejoice in the eternal chattering of your senses and deep dive with us into the full show video of the new Sensory Seas collection. ~ Runway video by @blitzkickers Press: Alexandre Malgouyres | KCD Paris Styling: Patti Wilson Special thanks to collaborating Artist: Paul Friedlander Collaborating Artists: Philip Beesley, Shelee Carruthers, Duke Morse, Perry Hall Show Production: SixUp Paris | N6 Casting: Maida Gregori Boina | Maxime Valentini | Caroline Mauger Footwear Collaboration: Trippen Light Design: Stefan Prokop Make-up: Chiao Li Hsu & the MAC PRO Team Hair: Martin Cullen & Björn Axén | The Wall Group Choreography: Diek Pothoven Music Direction: @sssalvadorrr Including tracks: @joepbeving & @maartenvos_ – Apophis (Henosis – Deutsche Grammophon) @kuedo_ – Bend Moon (Slow Knife – Planet mu Records) Videography: @blitzkickers Process Video: Jip Mus First Look Videography: Matthew Sperzel Frontstage Photography: Gio Staiano Backstage Photography: Molly SJ Lowe, Schohaja Models: Look 3: @issalien Look 4: @tatia_akhalaia Look 5: @yuehan_official Look 6: @sofi_pltnv Look 7: @qintianqt Look 8: @carolineereuter Look 9: @agusyanque Look 10: Redcross Malang Look 11: @fatoujobeofficial Look 12: Awvoi Mach Gugei Look 13: @yilan_hua Look 14: @stephanie_groll Look 15: Judy Kinuthia Look 16: @albertemortensen_ Look 17: @vika.reza Look 18: @lizamak_ Look 19: @yuehan_official Look 20: @sofi_pltnv Look 21: @issalien Press Release: Scarlett Baker Illustrations Artwork: Nastya Kuzmina Invitation Artwork: Takahiro Kurashima and Yanis Georges SPECIAL THANKS TO Fédération de la Haute Couture et de la Mode Atelier Néerlandais

A post shared by Iris van Herpen Official (@irisvanherpen) on

View this post on Instagram

‘Sensory Seas’ holds a microscope over the indelible nuances between the anthropology of a marine organism, to the role of dendrites and synapses delivering infinite signals throughout our bodies. It enchants the attention of how two processes of torrential messaging exist in an uninterrupted state of flux ~ Drawing from geostrophic turbulence patterns, 3D twisted vortex models were created in Rhino. In collaboration with Philip Beesley, thousands of fine white screen-printing mesh layers were numbered and sliced into 3 mm distance, to then cut the zillion layers on the KERN lasercutter with a triangulated grid of chevron-holes. Grasshopper scripts smoothened the processes of lofting, slicing and nesting. Then each layer was embellished by hand with a grid of minuscule transparent chevrons, creating infinitely flexible forms that can expand and contract around the body, like a sensory sea of eb and flow. ~ Show credits: Model: @yuehan_official Collaborating Artist: @philip.beesley Collaborating Light Artist: Paul Friedlander Styling: @patti_wilson Casting: Maida Gregori Boina | @maximevalentini | @cm.casting Show Production: SixUp Paris | N6 Press: Alexandre Malgouyres | @kcdworldwide Video by @blitzkickers Photography: @giostaiano Music direction: @sssalvadorrr | including tracks; @joepbeving & @maartenvos_ – Apophis (Deutsche Grammophon) & @kuedo_ – Bend Moon (Slow Knife – Planet mu Records) Light design: @stefanprokop Choreography: @diekidiek Make up: @chiaolihsu | @macpro Hair: @martincullen65 | @bjornaxen Footwear collaboration: @trippen.official ~ #irisvanherpen #sensoryseas #pariscoutureweek #parisfashionweek #couture

A post shared by Iris van Herpen Official (@irisvanherpen) on

Κοινοποίηση


Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.