Ο «Έλληνας Banksy» ξαναχτύπησε: Ζωγράφισε τον Ερντογάν σε κάδο απορριμάτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εφορμά από τα υψώματα της Υμηττού μέσα στο μαύρο σκοτάδι όπως τα κομάντο σε άσκηση πολέμου.

Φορά τζόκεϊ παραλλαγής, φαρδιές φόρμες και αθλητικά παπούτσια που τον διευκολύνουν να ξεγλιστρά στα δύσκολα ενώ στο δεξί του χέρι κρατά το όπλο του, ένα σπρέι βαφής. Στα μάτια των διαδικτυακών του φίλων φαντάζει φιγούρα βγαλμένη από τα κόμικ της Marvel: Θα μπορούσε να υποδυθεί τον ζωγράφο – εκδικητής που παρεμβαίνει εικαστικά σε κάδους απορριμάτων στέλνοντας το δικό του μήνυμα σε δημάρχους, πρωθυπουργούς και προέδρους κρατών.

Το ψευδώνυμο του είναι «Hambas» και το χρησιμοποιεί όταν υπογράφει τα έργα του. Δεν αποκαλύπτει ποτέ το πραγματικό όνομα του, ούτε καν το πρόσωπο του, ακολουθώντας το παράδειγμα του μεγάλου Banksy. Εμπνέεται κυρίως από τις εξελίξεις στην εγχώρια και διεθνή πολιτική επικαιρότητα. Κάπως έτσι έβαλε στο στόχαστρο και τον πρόεδρο της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Η εικαστική παρέμβαση του σε κάδο που βρίσκεται επί της Υμηττού στο Παγκράτι, ολοκληρώθηκε την ημέρα των Θεοφανίων, «μήπως και τον φωτίσει» όπως λέει ο καλλιτέχνης στο protothema.gr και το αποτέλεσμα κρίνεται εντυπωσιακό.

Η προσωπογραφία του Τούρκου προέδρου κοσμεί ολόκληρη την μπροστινή πλευρά του κάδου και έτσι είναι αδύνατο να περάσει το έργο απαρατήρητο.

Ο ακτιβιστής καλλιτέχνης αναζητά συνήθως τον πιο πολυχρησιμοποιημένο και σε κακή κατάσταση κάδο σκουπιδιών. Στην πρόσοψη του επιλέγει να ζωγραφίσει τη μορφή ενός προσώπου, που συνήθως προέρχεται από την πολιτική σκηνή. Κάποιο πρόσωπο που θεωρεί ότι έχει απογοητεύσει τους πολίτες που το εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους.

Στο παρελθόν έχει ασχοληθεί με τον πρώην πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, αλλά και τον πρώην δήμαρχο Μαραθώνα Ηλία Ψινάκη, έπειτα από επιθυμία φίλων και γνωστών του που ζουν στην περιοχή.

Ειδικότερα, από την ημέρα που εμπνεύστηκε να ζωγραφίσει σε κάδο της λεωφόρου Κηφισίας το πρόσωπο της γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, η δημοφιλία του αυξήθηκε. Μάλιστα μέχρι πρότινος, το συγκεκριμένο έργο ήταν και το πιο πετυχημένο καθώς ο συγκεκριμένος κάδος συγκέντρωνε και εξακολουθεί να συγκεντρώνει την μεγαλύτερη ποσότητα σκουπιδιών από οποιοσδήποτε άλλο κάδο στη περιοχή.

Ο «Hambas» μπορεί να τρέφει ιδιαίτερη αδυναμία στους κάδους σκουπιδιών διότι έτσι θεωρεί ότι μπορεί να επικοινωνήσει καλύτερα το έργο του απέναντι στο κόσμο, όμως έχει οριοθετήσει τις δικές του «κόκκινες γραμμές».

«Αυτό σημαίνει ότι δεν αγγίζω τους κάδους ανακύκλωσης, οι οποίοι πρέπει να βρίσκονται σε ευδιάκριτο σημείο και είναι πεντακάθαροι, ώστε να εντοπίζονται εύκολα από τους πολίτες» εξηγεί. Απώτερος σκοπός του είναι να τραβήξει το βλέμμα των μέσων ενημέρωσης και της πολιτείας ώστε να δοθεί περισσότερος χώρος στη τέχνη του δρόμου (urban art) και στους νέους καλλιτέχνες.

Ο «Hambas» ξεκίνησε ως ζωγράφος το 2012 και μέχρι το 2014 συμμετείχε σε ομαδικές εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Νέα Υόρκη . Το 2014 ξεκίνησε δυναμικά τις τοιχογραφίες στους δρόμους, σε δημόσια σχολείο και ιδιωτικά κτίρια . Το 2015 φιλοτέχνησε την Κεντρική Αγορά Αθηνών με ένα έργο που εκτείνεται σε 30 μέτρα και από τότε συνεργάζεταια με μεγάλες εταιρίες όπως Coca Cola, η Malboro, η Superga, η Nike με πολλές συμμετοχές και σε φεστιβάλ τοιχογραφιών (Graffiti) απ’ άκρη σε άκρη της χώρας.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.