Τέσσερις απλές στρατηγικές για να αποκτήσουμε ξανά τον έλεγχο του χρόνου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

της Πόπης Δημητροπούλου

Creative Business Coach

Μέσα στην καθημερινότητα με τις πολλές εργασιακές και οικογενειακές υποχρεώσεις, διαπιστώνουμε πολλές φορές ότι ο χρόνος χάνεται και αισθανόμαστε ότι απλά υπάρχουμε χωρίς να ζούμε πραγματικά.

Αυτή η αίσθηση του «δεν κατάλαβα πως πέρασε ο χρόνος», δεν είναι αποκλειστικά δική μας ευθύνη. Οι παράγοντες που μας επηρεάζουν είναι πολλοί, όπως οι έντονοι ρυθμοί της σύγχρονης ζωής, η έκθεση μας στην υπερπληροφόρηση, η προσκόλληση μας στα social media κ.ο.κ.

Τέσσερις απλές στρατηγικές για να αποκτήσουμε ξανά τον έλεγχο του χρόνου και την αίσθηση του «να ζεις στο παρόν».

1) Κατανοήστε το τι είναι σημαντικό για εσάς

Περάστε τουλάχιστον μια ώρα για να γράψετε σαφείς, μετρήσιμους και με συγκεκριμένο timeline στόχους για κάθε περιοχή της ζωής σας. Συμπεριλάβετε σχέσεις, υγεία, καριέρα, οικονομικά, δημιουργικότητα και περιβάλλον διαβίωσης. Δημιουργήστε ένα μείγμα μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων στόχων.

Αναλύστε κάθε στόχο σας σε βήματα δράσης που μπορείτε να διαχειριστείτε. Αν είναι πολύ δύσκολο να ονομάσετε όλα τα βήματα, απλά γράψτε το πρώτο βήμα που πρέπει να ακολουθήσετε.

Στη συνέχεια, βρείτε ένα σύστημα διαχείρισης χρόνου που λειτουργεί για εσάς. Υπάρχουν αρκετά app που μπορούν να σας βοηθήσουν με αυτό.

Να ελέγχετε καθημερινά εάν κάνατε κάποια βήματα σήμερα για να πετύχετε τους στόχους σας.

2) Emails και social media

Εδώ μπορεί να είναι χαοτική η κατάσταση, σωστά;

Οι καλύτεροι ειδικοί στη διαχείριση χρόνου συμφωνούν ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι να διαχωρίσετε την ημέρα σε τρεις ζώνες: στην πρωινή ώρα, στη μέση της ημέρας και στο απόγευμα. Ελέγξτε τα email σας σε αυτά τα τρία μπλοκ χρόνου.

Αποκτήστε τη συνήθεια να διαβάζετε τα μηνύματά σας μόνο μία φορά και να απαντάτε αμέσως, όπου είναι δυνατόν. Αρχειοθετήστε τα email σας, σε σχετικούς φακέλους, έτσι ώστε να μην σπαταλάτε χρόνο ψάχνοντας τα.

Εάν είναι δυνατόν, καθαρίστε τα εισερχόμενά σας κάθε μέρα ή τουλάχιστον όσο πιο συχνά μπορείτε, για να έχετε ένα καθαρό inbox και να μην στρεσάρεστε κάθε φορά με τον όγκο των αδιάβαστων εισερχομένων.

Χρησιμοποιήστε την ίδια τεχνική  με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις τηλεφωνικές κλήσεις.

Αφήστε κατά μέρος ένα ή δύο μπλοκ χρόνου, για να μιλήσετε στο τηλέφωνο και να τσεκάρετε τα social media. Να θυμάστε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα εθιστικά και εάν δεν αποκτήσετε τον έλεγχο υπάρχει περίπτωση να αντιμετωπίσετε μακροπρόθεσμα προβλήματα όπως, αδυναμία συγκέντρωσης, ευερεθιστότητα, αποσυντονισμό στη σκέψη, αίσθηση απομόνωσης κλπ. Μια τεχνική που βοηθά πολύ είναι, να αφήσετε το κινητό σας στην άκρη τουλάχιστον 2 ώρες πριν πάτε για ύπνο.

3. Μείνετε συγκεντρωμένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας σας

Οι περισσότεροι από εμάς μπορούμε εύκολα να αποπροσανατολιστούμε κατά τη διάρκεια της ημέρας (περιήγηση στο διαδίκτυο, τηλεφωνικές κλήσεις, social media, κουβεντιάζοντας με συναδέλφους) και στη συνέχεια διαπιστώνουμε πως χάθηκε μία ή περισσότερες ώρες παραγωγικού χρόνου.

Αξιοποιήστε τα «μπλοκ χρόνου» για να ολοκληρώνετε τις καθημερινές σας εργασίες-υποχρεώσεις.

Εάν για κάποιο λόγο νιώθετε ότι έχετε «κολλήσει» και η σκέψη σας τρέχει αλλού, πάρτε ένα στυλό και χαρτί και γράψτε ό, τι είναι στο μυαλό σας. Το κλειδί είναι, να απελευθερώσετε τις σκέψεις σας και να αποκτήσετε με αυτόν τον τρόπο επαφή με τη δημιουργική σας σκέψη καθώς και μια ώθηση προς τα εμπρός.

4. Βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας κάθε μέρα

Αυτό είναι το βήμα δράσης που μπορεί να κάνει τη σημαντικότερη διαφορά στην προσωπική σας ζωή. Χρόνος για να κάνετε αυτά που αγαπάτε και σας γεμίζουν.

Άσκηση, διαλογισμός, ποιοτικός χρόνος με τους αγαπημένους σας, διάβασμα ή απλά να αφιερώσετε χρόνο για να καθίσετε και να απολαύσετε ένα φλιτζάνι τσάι ακούγοντας μόνο τις σκέψεις σας. Αυτές είναι οι τέλειες στιγμές για να κάνετε τον χρόνο δικό σας και να ζείτε τη ζωή σας με το αίσθημα της πληρότητας και της ικανοποίησης.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.