Πώς θα καταφέρετε να κοιμηθείτε κατά τη διάρκεια μιας πτήσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Όταν ταξιδεύετε με αεροπλάνο , είτε για ένα κοντινό ή για μια πιο μακρινή διαδρομή, καλό θα ήταν να προσπαθήσετε να κοιμηθείτε στην ώρα της πτήσης, για να είστε αναποφάσιστοι και «στρατιωτικοί» μόλις έρθετε. Ωστόσο, η θεωρία της πράξης διαφέρει πολύ και τελικά η ύπνωση στο αεροπλάνο, μπορεί να μην είναι τόσο εύκολη όσο φαντάζεσαι.

Μπορεί να συμβεί κάτι διαφορετικό που θα σας αποσπάσει την προσοχή: κάποιος να βγει, ένα παιδί που κλαίει αλλά και οι επιβάτες σας που σπρώχνουν κάθε φορά που θέλουν να περάσουν για να πάνε στο τουαλέτα – για να μην παραβλέψουμε το γεγονός ότι το κάθισμα σας δεν έχει καμία σχέση με το κρεβάτι σας.

Ωστόσο, ο ιδρυτής του JohnnyJet.com, Τζον Ντίσκαλα, που μπορεί να υπερηφανεύεται για τα απεριόριστα ωράρια που έχουν περάσει σε αεροπλάνα, δίνει τις δικές του συμβουλές, για να καταφέρει να κοιμηθείς λίγο και λίγο, κατά τη διάρκεια της πτήσης . «Ο ύπνος στο αεροπλάνο είναι πολύ σημαντικός γιατί όχι μόνο θα είστε ανακουφισμένος όταν προσγειωθείτε, αλλά θα σας βοηθήσει να συνηθίσετε την τοπική ώρα, ώστε να μην έχετε jet lag» και προσθέτει ότι όσοι ταξιδιώτες δεν κοιμούνται κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης πτήσης, μπορεί να είναι πιο ευάλωτοι σε κλέφτες όταν βγουν από το αεροδρόμιο. 

Όσο δύσκολο κι αν ακούγεται, υπάρχουν κάποιες τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε στο αεροπλάνο, ώστε μόλις έρθετε να έχετε μπροστά σας όλο το διαθέσιμο χρόνο σας για να εξερευνήσετε και να ανακαλύψετε νέα μέρη. 

Καθίσματα αεροπλάνου

Ο Δρ Ρόι Ρέιμαν, αντιπρόεδρος της εταιρείας SleepScore Labs, που ασχολείται με την επιστήμη του ύπνου, δήλωσε στο Bustle πως είναι πολύ σημαντικό να είσαι κατάλληλα και άνετα για την πτήση. «Θα πρέπει να φοράτε άνετα και χαλαρά ρούχα, όπως πούλόβερ με μακριά μανίκια και κάλτσες» λέει. 
Και άλλοι ειδικοί συμφωνούν. Προκειμένου να παραμείνετε χαλαροί στην πτήση σας και λίγο πριν κοιμηθείτε, καλό είναι να κάνετε μια στάση από το τουαλέτα πρώτα και στη συνέχεια να ενημερώσετε τον πλησίον σας ότι πρόκειται να κοιμηθείτε αρκετά, ώστε να μην σας ενοχλεί. «Αφαιρέστε τη ζώνη σας και χαλαρώστε ή βγάλτε τα παπούτσια σας, ενώ εάν έχετε κάποιο χάπι που σας βοηθά να κοιμηθείτε, πάρτε το και τεντώστε όσο περισσότερο μπορείτε». Το να είστε ζεστοί, επίσης θα βοηθήσετε να κοιμηθείτε και να μην σας ξυπνήσει κάποιος αεροσυνοδός, μην βγάλε την ζώνη σου, αλλά να την έχεις κολλήσει πάνω από την κουβέρτα σου. 

Θυμηθείτε να πάρετε μαζί σας τα αξεσουάρ ύπνου 

Η Μελ Ντόχμεν, διευθύντρια της Orbitz, δήλωσε ότι για να είστε σίγουροι ότι θα κοιμηθείτε στην ώρα πτήσης, θα πρέπει να έχετε πάρει μαζί σας τα εξαρτήματα που θα σας βοηθήσουν. «Όλο και πιο σπάνια πλέον οι αεροπορικές εταιρίες προσφέρουν τέτοια εξοπλισμό και άλλοτε κοιμάται κάποιος καλύτερα με τα δικά του εργαλεία», λέει ο ίδιος. 

Η Ονίκα Ρέιμοντ, παρουσιάσει την ταξιδιωτική εκπομπή στο «Travel Channel συμφωνεί. Κι αυτή προτιμά να παίρνει μαζί της κάθε φορά που ταξιδεύει τα δικά της αξεσουάρ. «Επενδύστε σε ένα καλό μαξιλαράκι για το ύπνο για το λαιμό και να φορέσετε ακουστικά που κρατούν μακριά τους θορύβους» λέει. 

Ο Δρ. Ο Ρέιμαν πιστεύει επίσης ότι ο περιορισμός του θορύβου που σχετίζεται με τον αεροπλάνο (ο ήχος του κινητήρα, η θόρυβος που κάνουν οι αεροσυνοδοί) είναι σημαντική αν θέλετε να κοιμηθείτε στο αεροπλάνο. «Ενώ κάποιοι άνθρωποι μπορεί να θέλουν να πεθάνουν, ο θόρυβος από τους άλλους επιβάτες, το σκάφος και γενικότερα οι ήχοι που παράγει το αεροπλάνο, μπορεί να είναι πολύ ενοχλητικό», λέει. «Για αυτό, χρησιμοποιήστε ωτασπίδες για να αποκλείσετε τον θόρυβο». Επισημαίνει ακόμη πως ο άνθρωπος επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή ύπνο σε σκοτεινό περιβάλλον. «Όταν είστε έτοιμοι για να κοιμηθείτε, βάλτε μια μάσκα ύπνου για να μην σας ενοχλεί το φως γύρω σας. Η μάσκα θα καταπολεμήσει επίσης την ανάγκη να ελέγξετε συνεχώς το τηλέφωνό σας, να παίξετε κάποιο παιχνίδι ή να δείτε τηλεόραση ».

Ακόμη, αναφέρει ότι κάτι άλλο που θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε είναι η χρήση ενός κουβέρτα, το οποίο είτε θα έχετε φέρει εσείς από το σπίτι σας είτε θα ζητήσετε από έναν συνδρομητή. Στην πραγματικότητα, κυκλοφορούν ακόμα και κουβέρτες σε στυλ πόδι που καλύπτει πλήρως τους ώμους και δεν πρόκειται να γλιστρήσει προς τα κάτω ». 

Αεροπλάνο στο αεροδρόμιο

Προσπαθήστε να μην αλλάξετε τις συνήθειες ύπνου σας (όσο το δυνατόν περισσότερο) 

Ακούγεται αδύνατον να κάνετε όλα όσα συνηθίζατε λίγο πριν πάτε για ύπνο την ώρα που βρίσκετε δεκάδες χιλιάδες πόδια πάνω από τη γη, ωστόσο αν κάνετε κάποια από αυτά, θα βοηθήσετε το μυαλό και το σώμα σας να προετοιμαστούν για ύπνο. «Έχω διαπιστώσει ότι κάνοντας κάποια από τα πράγματα που κανονικά έκανα πριν κοιμηθώ, με βοηθάει να κοιμάμαι και όταν ταξιδεύω», λέει ο Τζόνι Ντίσκαλα. «Όπως για παράδειγμα, το να κάνω μια άνετη φόρμα, να βγάλω τα φακούς επαφής, να βουρτσίζω τα δόντια μου και να πλύνω το πρόσωπό μου ή να βάλω ένα ενυδατικό πρόσωπο βοηθάει να χαλαρώσω». 

Προσαρμόστε το εσωτερικό σας ρολόι 

Ο Δρ. Το Κανσάγκρα λέει πως είναι σημαντικό να ρυθμίσετε την εσωτερική σας οθόνη όταν πετάτε, ειδικά σε μεγάλες αποστάσεις. «Όταν πετάμε σε μακρινές αποστάσεις, το σώμα συνεχίζει να λειτουργεί με βάση την ώρα στην πατρίδα μας αντί για την ώρα του προορισμού και αυτή η αναντιστοιχία προκαλεί jet lag» λέει. «Αλλά το jet lag μπορεί να είναι μικρότερο αν ρυθμίσετε την έκθεσή σας στο φως καθώς οι εγκέφαλοι μας προσαρμόζουν το ρυθμό των κιρκάδων ανάλογα με την έκθεση στο φως». 
Όταν πετάτε προς την Δύση, ο Δρ Κανσάγκρα λέει ότι είναι καλύτερο να μείνετε ξυπνητή ί μέχρι την τυπική ώρα ύπνου του προορισμού σας, σε συνδυασμό με την έκθεση στα έντονα φώτα το βράδυ. «Αν είναι δυνατόν, αποφύγετε το πολύ έντονο φως μόλις ξυπνήστε» λέει. ΑΝ ταξιδεύετε ανατολικά, ωστόσο, προτείνει να περιορίσετε την έκθεση στο φως την νύχτα και να κοιμηθείτε μόλις αισθάνεστε κουρασμένοι ενώ μόλις ξυπνήσετε προσπαθήστε να πάρετε πολύ φωτισμό. 

Ανδρας σε καθίσματα αεροπλάνου

Βρείτε την καλύτερη θέση για ύπνο

Πολλές φορές, μια καλή πτήση μπορεί να γίνει σπουδαία εάν έχετε το ιδανικό κάθισμα . «Προσωπικά, νομίζω πως το πιο σημαντικό είναι να κλείσετε μια θέση δίπλα στο παράθυρο, ώστε να μην χρειάζεται να σηκωθείτε αν δεν το θέλετε,» λέει ο Τζόνι Ντιτ. «Να έχετε μαζί σας ωτασπίδες και μάσκα μάτια, επίσης, εάν δεν θέλετε να ξυπνάτε κάθε φορά που ανάβουν τα φώτα ή αν ο επόμενος θέλει να δει την θέα από το παράθυρο».

Η Ντόχμεν συμφωνεί με την θέση αυτή. «Εκτός από το ότι μπορείτε να ξεκουραστείτε το κεφάλι που ακουμπάνετε στην καμπίνα του θαλάμου, θα μειώσετε τις πιθανότητες να σας ενοχλούν οι επιβάτες σας κάθε φορά που θέλουν να σηκωθούν κατά τη διάρκεια της πτήσης» λέει και συνεχίζει. «Δεδομένου, όμως, ότι οι θέσεις δίπλα στο παράθυρο και το διάδρομο είναι αυτές που κλείνουν πρώτες, προγραμματίστε το ταξίδι σας όσο πιο γρήγορα γίνεται, ώστε να μπορείτε να επιλέξετε τις καλύτερες θέσεις».

Μπορεί επίσης να θέλετε μια θέση με περισσότερο χώρο για τα πόδια, ακόμα κι αν κοστίζει περισσότερο. «Μερικές φορές, μία από τις καλύτερες επενδύσεις που μπορείτε να κάνετε είναι να αναβαθμίσετε τη θέση σας ώστε να είστε πιο άνετοι κατά τη διάρκεια της πτήσης» προσθέτει. «Μπορείτε να το κάνετε αυτό μπαίνοντας στο Seatguru.com, για να βρείτε τις καλύτερες θέσεις της πτήσης. Αυτό που συνηθίζω να κάνω είναι να ψάχνω για αυτά όπου τα πόδια μου έχουν περισσότερο χώρο αλλά και τα πιο ήσυχα ».

Κλείστε μη αεροπορικές πτήσεις

Παρόλο που μπορεί να είναι πιο οικονομικό να ταξιδέψετε με ενδιάμεσες στάσεις μέχρι τον τελικό προορισμό σας, μια πτήση χωρίς στάση θα είναι προς όφελος σας εάν θέλετε να κοιμηθείτε στο αεροπλάνο. «Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από την στιγμή που τελικά έχετε αρχίσει να αισθάνεστε άνετα και να ακούσετε από τα μεγάφωνα πως πρέπει να προετοιμαστείτε για την πτήση», λέει ο Τζόνι Ντι Σκάλα. 

Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία για να χαλαρώσετε 

Παρόλο που οι έρευνες λένε ότι η παρακολούθηση της τηλεόρασης στο κρεβάτι, δεν βοηθά στην ύπνο, τα κινητά σας τηλέφωνα μπορούν να σας βοηθήσουν. «Εάν συνηθίζετε να βλέπετε ένα εκπομπή πριν κοιμηθείτε, κατεβάστε ένα επεισόδιο, αλλά μειώστε την ένταση του ήχου και την οθόνη φωτός» προτείνει ο Johnny DiScala. «Εναλλακτικά, κατεβάστε με εφαρμογή ύπνου» ενώ προτείνεται να χρησιμοποιήσετε αυτό το πρόγραμμα και πριν από τη διαδρομή σας για να βοηθήσετε το μυαλό σας να χαλαρώσει με αυτό το ήχο. 

Να προσέχετε τι τρώτε και τι πίνετε

Αυτό που θα φάτε ή θα πιπίσετε πριν προσπαθήσετε να κοιμηθείτε κατά τη διάρκεια της πτήσης σας, μπορεί να έχει επίδραση στην ύπνο σας. «Προσπαθήστε να μην καταναλώσετε καφεΐνη τουλάχιστον 4 ώρες πριν από την απογείωση και ζητήστε τσάι ή χαμομήλι ως το δωρεάν ποτό στο αεροπλάνο», λέει ο Ντόχμεν. 

Ο Δρ. Ο Κασμάνγκρα προσθέτει ότι παρόλο που μπορεί να θέλετε να καταναλώνετε αλκοόλ κατά τη διάρκεια της πτήσης, δεν είναι τόσο καλή ιδέα αν τελικά θέλετε να κοιμηθείτε. «ΑΝ σχεδιάζετε να πίνετε το αγαπημένο σας ποτό, φροντίστε να το κάνετε όσο το δυνατόν πιο νωρίς, ώστε το επίπεδο αλκοόλ στο αίμα να είναι σχεδόν μηδενικό όταν πηγαίνετε για ύπνο» λέει. 

Και ο Δρ. Ρέιμαν συμφωνεί: «Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών στις πτήσεις μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε, αλλά πιθανόν θα είναι δύσκολο να το κάνετε. Επίσης, είναι σημαντικό να θυμάστε να τρώτε ελαφρά: τα σνάκ, όπως τα καρύδια, είναι καλά. Αλλά αποφύγετε να τρώτε λιπαρά ή μεγάλα γεύματα και τρόφιμα με πολλά μπαχαρικά ». 

αεροπλάνο σε αεροδρόμιο

Και αν δεν τα καταφέρεις να κοιμηθείς στο αεροπλάνο, δεν έχει σημασία 

Μερικές φορές, ωστόσο, όποτε προσπαθείτε να κοιμηθείτε σε ένα αεροπλάνο, απλά δεν τα καταφέρνετε. Όταν τελικά φτάσετε στον προορισμό σας, ακόμη κι αν δεν είναι νύχτα, μια κατά το ήμισυ ώρα ύπνου θα σας βοηθήσει να βγάλετε τη μέρα για να μπορέσετε να απολαύσετε το ταξίδι σας.

Φωτογραφίες: Unsplash

Κοινοποίηση


Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.