«Ό,τι πάρεις ένα ευρώ»: Διαφημιστικό κόλπο η πώληση ακινήτων σε ιταλικό χωριό

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στις αρχές Μαΐου διαβάζαμε ότι στο χωριό Σαμπούκα της Σικελίας έχουν αρχίσει να πωλούνται σπίτια σε τιμές που ξεκινούσαν από τα 1.000 ευρώ. Στόχος ήταν να εξαλειφθεί ο κίνδυνος της εξαφάνισης του χωριού. Αντίστοιχα, στο χωριό Ολολάι της Σαρδηνίας, βλέποντας τον πληθυσμό του να πέφτει δραματικά (από 2.250 σε 1.300 κατοίκους) το διημοτικό συμβούλιο άρχισε να διαθέτει στους ενδιαφερόμενους σπίτια με αρχική τιμή το ένα ευρώ. Σειρά έχουν άλλα ιταλικά χωριά που φοβούνται να μη διαγραφούν από τον χάρτη. Ωστόσο, δεν ήταν αγνές οι προθέσεις όλων των χωριών που σκέφτηκαν το ίδιο κόλπο.
Το μικροσκοπικό χωριό Εσίνο Λάριο ισχυρίστηκε ότι όλα τα περιουσιακά του στοιχεία ήταν διαθέσιμα για τους ενδιαφερόμενους, αλλά στην πραγματικότητα συνεργάζονταν με μια εταιρεία τεχνολογίας για να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες να σώσουν το χωριό.
Για να αγοράσει κανείς  την εκκλησία του χωριού έπρεπε να δώσει 600.000 ευρώ. Το δημαρχείο άγγιζε 200.000 ευρώ. Τα παγκάκια 280 ευρώ, αλλά υπήρχε η προσφορά «πληρώνεις 2, παίρνεις 3».
Μέχρι και ο δήμαρχος του χωριού Πιέτρο Πένσα, θρήνησε για τη μαζική πώληση της ακίνητης περιουσίας λόγω έλλειψης πόρων.
«Δυστυχώς, δεν έχουμε πλέον τους πόρους για την καταπολέμηση προβλημάτων που είναι μεγαλύτερα από εμάς», είπε. «Έχουμε αποφασίσει να πουλήσουμε τα πιο συμβολικά μέρη του Εσίνο Λάριο.”
Οι ενδιαφερόμενοι έσπευσαν να αγοράσουν αυτά που τους ενδιέφεραναπό το χωριό. Ωστόσο, αναζητώντας στο διαδίκτυο τον ιστότοπο, συνειδητοποίησαν ότι δεν μπορούσαν να αγοράσουν τίποτα. Αντ ’αυτού, ανακατευθύνονταν σε μια σελίδα που τους ζητούσε να κοινοποιήσουν φωτογραφίες των αξιοθέατων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. . Οι πωλήσεις ήταν «fake news».
Το χωριό κατάφερε εν τέλει να προσελκύσει πόρους μέσω εκδηλώσεων και προγραμμάτων εθελοντισμού.
Στην πραγματικότητα, το κόλπο για αν συγκεντρώσει χρήματα το χωριό ξεκίνησε από τοπική τεχνολογική εταιρεία που ειδικεύεται στην ευρυζωνικότητα για απομακρυσμένα χωριά.Η εταιρεία συνεργάστηκε με το δημοτικό συμβούλιο του χωριού για να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες , ώστε να μην αποδυναμωθεί η αγροτική περιοχή, ενώ ταυτόχρονα παρουσίασαν ένα καινοτόμο σχέδιο για την οικονομική του ευμάρεια. Στόχος ήταν να συγκεντρώσουν χρήματα χωρίς να πουληθεί τίποτα.
Ο πληθυσμός της Ιταλίας έχει αυξηθεί κατά 4 εκατομμύρια από τη δεκαετία του 1990, η έρευνα δείχνει ότι χωριά με λιγότερους από 5.000 κατοίκους, που αποτελούν το ένα πέμπτο του ιταλικού πληθυσμού και διαχειρίζονται πάνω από το ήμισυ της επικράτειάς του, έχει μειωθεί 675.000 κατοίκους. Η τάση αναμένεται να επιταχυνθεί κατά την επόμενη δεκαετία.

Κοινοποίηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.